סקודה תחשוף בתערוכת ז'נבה רכב תצוגה חדש, שיכונה "ויז'ן איקס" (Vision X, חזון). מדובר בקדימון לרכב פנאי חדש, שיתחרה עם פיג'ו 2008 ושברולט טראקס בפלח רכבי הפנאי הקטנים. ולמרות שמדובר בדגם תצוגה, צפו לעיצוב קרוב מאוד לדגם הסדרתי, שיושק בשנה הבאה.

אחרי שבחודש שעבר הצ'כים פרסמו איורים ראשונים, כעת גם מגיע מידע טכני מסקרן. הוויז'ן איקס יצויד במערכת הנעת כלאיים ייחודית, הכוללת מנוע טורבו-בנזין שהוסב לשימוש בגז טבעי דחוס (CNG). המנוע הדו-שימושי מפיק 130 כ"ס מנפח של 1.5 ליטר (150 כ"ס לאותו מנוע כשהוא מתודלק רק בבנזין) ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ.

סקודה רומזת על רכב פנאי קטן


מנוע הבעירה הפנימית משודך לשני מנועים חשמליים. האחד ממוקם מלפנים ומחובר אליו ברצועה, למעשה מחולל זרם חילופין משודרג. השני מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים, ויוצר הנעה כפולה לפי דרישה. למנוע הראשון מומנט של שבעה קג"מ, לשני 102.

סקודה רומזת על רכב פנאי קטן


סקודה מצהירה על ביצועים נאים לדגם התצוגה - האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. נתוני הספק ומומנט משולבים למערכת הכלאיים לא פורסמו, וכך גם תצרוכת דלק ממוצעת. עם זאת, מנתון פליטת פחמן דו-חמצני של 89 גרם ל-100 ק"מ בממוצע, ניתן ללמוד כי תצרוכת הדלק תהיה כפי הנראה טובה מ-25 ק"מ לליטר. זאת למרות שלוויז'ן איקס טווח נסיעה חשמלי של כשני ק"מ בלבד.

סקודה רומזת על רכב פנאי קטן


סקודה צפויה להציע גרסת כלאיים של הדגם הסדרתי המבוסס על הוויז'ן איקס, כפי הנראה זמן קצר לאחר השקת הדגם. רכב הפנאי הקטן צפוי להגיע לייצור לכל המאוחר בתחילת 2019. סקודה תציע רכב כלאיים נטען-משקע ראשון בייצור סדרתי באותה שנה, על בסיס הסופרב הנוכחית.