פולקסווגן חשפה בז'נבה את קונספט Vizzion במסגרת תת המותג החשמלי שלה, I.D. דגם התצוגה, אומר רוברט דיס, יו"ר מועצת המנהלים של פולקסווגן, "מדגים כיצד הארכיטקטורה החשמלית החדשה מעניקה לנו סוג חדש לגמרי של חופש בעיצוב פנים הרכב והחוץ״.

קונספט Vizzion הוא רכב גדול; אורכו 516 ס"מ, רוחבו 194 ס"מ וגובהו 151 ס"מ. הדגם מונע על-ידי 2 מנועים חשמליים המייצרים 305 כ"ס, ניזונים מסוללה של 111 קילוואט/שעה והטווח הוא 665 ק"מ – כל אלה נתונים של "העתיד הקרוב מאוד", ואלה נתונים מכובדים ביותר. הרצפה החדשה בנויה כך שכולה מאחסנת את מערך הסוללות.

מותג I.D הציג כבר שלושה דגמי קונספט:I.D, רכב נוסעים קטן; Buzz, מיניוואן בהשראה הטרנספורטר;Crozz, רכב פנאי. פולקסווגן מצהירה כי כבר ב-2020 תחל בייצור הדגמים החדשים והכל-חשמליים של מותג זה, שיצטיינו בטווח נסיעה גדול וב"חזון עיצובי". הקונספט האוטונומי שהוצג היום בז'נבה ייוצר ב-2022 – ללא היכולת האוטונומית – ויהיה נציג I.D בקטגורית מכוניות הנוסעים הגדולות.

פולקסווגן מציגה את מכונית הקונספט; אוטונומית וחשמלית


העתיד הרחוק יותר
הקונספט האוטונומי שהוצג בז'נבה מיועד לשימוש אוטונומי מלא (רמה 5): רכב ללא שליטת אדם. לכן, לקונספט שהוצג אין הגה ואין כפתורי שליטה – וגם שינוי משמעותי זה בחלקו הקדמי של תא הנוסעים ישנה את האופן בו מתכננים את פנים הרכב ואת השימוש בו. הדגם האוטונומי בנוי כך שניתן יהיה להטמיע בו בינה מלאכותית. מדובר במערכות שיוכלו ללמוד מתוך "ניסיון הנהיגה" שרכשו ולשפר את יכולתן; שלב זה הוא המתקדם ביותר ביכולות האוטונומיות של הרכב העתידי. השליטה ברכב תהיה באמצעות פקודות קוליות או מחוות ידיים, וניטור המערכות ייעשה באמצעות תצוגה של מציאות רבודה.

פולקסווגן מציגה את מכונית הקונספט; אוטונומית וחשמלית


במשפט המעניין ביותר בהודעה לעיתונות, נכתב כי "פולקסווגן משערת שרמה 4 ורמה 5 של נהיגה אוטומטית מלאה יהיו בבחינת מציאות ב-2025. המשמעות היא שנהיגה אוטונומית תהיה חלק מהניידות קרוב יותר ממה ששיערו במשך זמן רב". ובקיצור: אנחנו נהיה מוכנים בעוד שבע שנים – ואתם? בשנים הקרובות נראה אם הכרזה זו מבוססת על ניתוח יודע דבר של המצב, או שיש בה גם אלמנט נוסף שנועד למקם את פולקסווגן גבוה בתחום התעבורה האוטונומית.