סקודה חשפה את הוויז'ן X (חזון, Vision), רכב פנאי קטן לתצוגה שיגיע לייצור בתוך פחות משנה. הרכב החדש יתחרה בניסאן ג'וק ושברולט טראקס, ויהיה אח תאום לסיאט ארונה, שהושק השנה בישראל.

סקודה ויז'ן X - פנאי קטן עם הנעה חכמה


הוויז'ן X (שם זמני) יצטרף במבחר סקודה לקודיאק (פנאי קומפקטי שבעה מושבים) וקארוק (פנאי קומפקטי חמישה מושבים), שמשווקים שניהם בישראל. הוא צפוי להגיע אלינו בסביבות תחילת 2019 ויהיה זול מאחיו הגדולים. בשלב זה לא ידוע אילו מנועים יציע אצלנו, אך ניתן להעריך שההיצע יהיה דומה לארונה (טורבו-בנזין בנפח 1.0 ו-1.5 ליטר).

רכב הפנאי החדש מציג אורך של 422.5 ס"מ (414 בארונה), רוחב של 181 ס"מ (178), גובה של 154 ס"מ (זהה) ובסיס גלגלים של 264.5 ס"מ (257 בארונה). יש לשים לב עם זאת כי מדובר עדיין ברכב תצוגה, והמידות הסופיות עשויות להשתנות.

סקודה ויז'ן X - פנאי קטן עם הנעה חכמה


הוויז'ן X מצויד גם בהנעת כלאיים מתקדמת, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר שמניע את הגלגלים הקדמיים - גרסה מוסבת לתדלוק בגז טבעי (CNG) או ביוגז (תערובת של מתאן ודו-תחמוצת הפחמן). המנוע מפיק 130 כ"ס (150 בגרסת הבנזין) ו-25.5 קג"מ, ומשודך למנוע עזר חשמלי שמפיק שבעה קג"מ ומונע ברצועה. המנוע החשמלי משמש כמתנע ומחולל זרם חילופין (אלטרנטור).

סקודה ויז'ן X - פנאי קטן עם הנעה חכמה


לצד שני אלו, הוויז'ן X מצויד גם במנוע חשמלי אחורי, עם מומנט מרבי של 102 קג"מ. לזה תיבת הילוכים נפרדת והוא מניע את הגלגלים האחוריים, תוך שהוא יוצר הנעה כפולה לא קבועה ונשלטת אלקטרונית. יחד, שלושת המנועים מאיצים את רכב התצוגה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.3 שניות ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש. 

נתון תצרוכת הדלק לא פורסם, אך סקודה רומזת על נתון של יותר מ-25 ק"מ לליטר. טווח הנסיעה בין תדלוקים עומד על 650 ק"מ, ובהיעדר אפשרות לטעינה משקע חיצוני הוויז'ן X מסוגל לנוע רק כשני ק"מ בכוח החשמל לפני שדרשת טעינת מצברים על-ידי מנוע הבעירה הפנימית.

סקודה ויז'ן X - פנאי קטן עם הנעה חכמה


נכון לעתה לא ידוע אם סקודה תציע גרסת הנעה דומה גם בדגם הסדרתי, אך גרסת כלאיים שגרתית יותר (בנזין-חשמל) כבר אושרה לייצור, לא ידוע עם או בלי אפשרות לטעינה חיצונית. מכונית פלאג-אין הייבריד ראשונה של סקודה, בכל מקרה, תתבסס על הסופרב ותוצג ב-2019.

גם כמה מהגימיקים החביבים של מכונית התצוגה כפי הנראה לא יגיעו לייצור. בין היתר תא הנוסעים כולל מסך מולטימדיה ענק ("9.2) ששולט על כל פעולות העזר, בדומה למערכת שמוצעת בחלק מדגמי פיג'ו וסיטרואן. בתא המטען מותקנות שתי גלגלשות חשמליות (סקייטבורדים) ורחפן נשלט על-ידי טלפון חכם.

סקודה ויז'ן X - פנאי קטן עם הנעה חכמה


כדי לשמור על המשתמשים בגלגשת, מושבי המכונית כוללים רכיבי מיגון לצוואר ולגב שמתנתקים מהמושב. וסקודה גם דואגת שלא תתייבשו בזמן הישיבה - לכן דגם התצוגה מצויד בצמד בקבוקי מים בתחתית הקונסולה הקדמית. בדומה לחישוקי ה-"20, נראה שהסיכוי לראות את הגימיקים החביבים הללו בייצור קלושים ביותר.