תמיד חלמתם על רכב פנאי ענקי ויוקרתי, אבל דאגתם מדי בגלל זיהום האוויר? אז בנטלי בנטייגה הייבריד הוא בדיוק בשבילכם. נכון, הוא לא בדיוק ידידותי לסביבה באופן מוחלט, אבל עם טווח חשמלי של 50 ק"מ לפחות תזהמו הרבה פחות בזמן שאתם מוציאים לכולם את העיניים בעיר.

הבנטייגה (Bentayga) ההיברידי מציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר, בשידוך למנוע חשמלי. זה האחרון נתמך במצברים הנטענים מאנרגיית הבלימה ובסיוע מנוע הבנזין, וגם משקע חשמלי - ביתי (תוך 7.5 שעות) או מהיר (2.5 שעות), שגם אותו ניתן להתקין בבית. בנטלי אף עיצבה, יחד עם מעצב העל הצרפתי פיליפ סטארק, עמדת טעינה מסוגננת.

הבנטייגה הייבריד לא שונה מדגמי הבנזין והדיזל הרגילים, למעט פתח "תדלוק" נוסף מאחור, בצד הנהג, לטובת שקע הטעינה (פתח למילוי בנזין נמצא מהצד השני). בנטלי לא מפרסמת בשלב זה את המפרט הטכני המלא של הדגם, למשל ביצועים, הספק ומומנט - או אף תצרוכת דלק ממוצעת.

בנטלי בנטייגה בגרסת כלאיים - 50 ק


הדבר היחיד שידוע הוא שהבנטייגה בגרסת הכלאיים יוכל לנסוע עד 50 ק"מ בכוח החשמל בתנאי מעבדה ויפלוט 75 גרם פחמן דו-חמצני בממוצע ל-100 ק"מ (בנזין-חשמל). הנתון האחרון טוב ממרבית מכוניות המיני המונעות בבנזין.

מערכת הכלאיים של הבנטייגה תעשה שימוש במחשב ניהול חכם, שנתמך על-ידי מערכת הניווט הלוויינית. יחד היא תחליט מתי להניע את מנוע הבנזין, מתי להסתמך על חשמל ומתי לחסוך בו לשימוש עתידי - למשל לקראת הגעה לעיר.

בנטלי בנטייגה בגרסת כלאיים - 50 ק


יישומון לטלפון חכם יאפשר לכם לשלוט בטעינה מרחוק, לבדוק את מצב הרכב ולהפעיל חימום וקירור בתא הנוסעים, בזמן שהוא חונה ומחובר לרשת החשמל. מלבד זאת, הבנטייגה הייבריד יציע את כל המותרות שניתן לצפות מרכב בקטגוריה, הן בתחום הבטיחות והן באבזור הנוחות.

מחירו לא פורסם, ועדיין לא ידוע אם יגיע לישראל. בהקשר זה נציין כי בזמן הקרוב צפוי להתחיל שיווק דגמי בנטלי באופן רשמי בישראל, על-ידי חברת אורקיד ספורטס קארס, המייבאת גם את פורשה. מחיר בנטייגה בסיסי יחל אצלנו מ-1.495 מיליון שקל.