חברת מובון (Movon) הדרום קוריאנית, שמייצרת מערכות בטיחות המתריעות בפני הנהג על סכנות בדרך, הודיעה על עסקה עם שיאמן קינג לונג יונייטד, מיצרניות האוטובוסים הגדולות בסין. העסקה תכלול התקנת מערכת התרעה בפני התנגשות וסטייה מנתיב באוטובוסי החברה, שמייצרת מדי שנה כ-32,000 אוטובוסים, כשליש מהם לייצוא לקרוב ל-120 מדינות.

חברת א.ד.י מערכות, יבואנית מובון לישראל, הודיעה בעקבות ההסכם כי תציע את המערכת להתקנה בישראל באוטובוסים של המפעילות השונות. לישראל מיובאים כיום מרכבים מסין ומדינות נוספות, וחלקם מיוצרים בתעשייה המקומית. כל האוטובוסים מחויבים כיום במערכת התרעה דוגמת מובילאיי או מובון.
 
במובון מציינים כי חתימת ההסכם עם שיאמן היא חלק מהתארגנות של חברות האוטובוסים המקומיות לקראת תקנות מחמירות של הממשל הסיני. אלו ייכנסו לתוקף באפריל 2018, וקובעות כי חובה להתקין מערכות בטיחות להפחתת הסיכון לתאונה באוטובוסים שאורכם גדול מתשעה מטרים.

מובון הקוריאנית תספק מערכות בטיחות לסינים

 
העסקה החדשה מצטרפת לעסקה קודמת שביצעה מובון, עם יצרנית הרכב ג'ילי - בעלת הבית של וולוו, לוטוס ונתח גדול מפרוטון המלזית. מובון אחראית גם להתקנת מערכות בטיחות בקו הייצור של חטיבת המשאיות של טאטא ההודית, ומתעתדת לחתום על חוזים דומים עם יצרניות אסייתיות וצפון-אמריקאיות נוספות.

מוטי קוסובסקי מנהל פעילות מובון בחברת א.ד.י מערכות, הוסיף כי כי ההסכם שנחתם בסין "מהווה נדבך נוסף להוכחת אמינותה ואיכותה של מערכת הבטיחות של מובון". בא.ד.י מערכות הוסיפו כי יציעו גם ליצרניות אוטובוסים ישראליות לשלב את המערכות באוטובוסים המקומיים.

מובון הקוריאנית תספק מערכות בטיחות לסינים