סיטרואן חגגה בתערוכת ז'נבה השקת סיטרואן ברלינגו חדש שנראה גדול ומודרני יותר מבחוץ ומבפנים, כאשר בסביבת הנהג מזכירים המחוונים את C3. ההופעה של המותג בז'נבה הייתה הזדמנות מצוינת לפגוש באחת הדמויות הבכירות כיום בסיטרואן. מדובר בסביה פיג'ו, שלמרות שהינו נצר למשפחת פיג'ו, הוא האחראי לפיתוח מוצרים בסיטרואן. הוא עבר לסיטרואן בסוף 2014, אחרי שבמשך שנים עסק בתפקיד דומה בפיג'ו. "התחלנו ב-1996 עם הברלינגו" הוא פותח, "ומכרנו בשלושה דורות יותר משלושה מיליון כלי רכב. זהו רכב אייקוני עבורנו והוא גם מציג היטב את רוח המותג"

ראיון עם אחראי פיתוח המוצרים בסיטרואן

 
פיג'ו מדבר בשלווה וברוגע והוא בהחלט מרוצה מהמצב החדש בו נמצאת סיטרואן ואוהב להציג אותו: "לפני שלוש שנים חשפנו אסטרטגיה חדשה והודענו שתהיה תנופת מוצרים שתתבסס על מבחר ברור, התאמה גלובלית, רעננות ויצירת מסר של נוחות – וכעת אנו עושים זאת. בשנתיים האחרונות השקנו בהצלחה שישה דגמים מובחנים, ואנחנו ממשיכים. הודענו שנייצר C3 באיראן ו-C4 קקטוס בברזיל, C5 איירקוס ייבנה ויימכר באירופה מסוף השנה ו-C3 איירקרוס יגיע לסין. אנחנו מתכוונים להגיע ל-1.6 מיליון מכירות ב-2020 לעומת 1.05 מיליון ב-2017".
 
מדוע החלפתם שם מבוסס כמו "פיקאסו" ב"ספייסטורר"?
"הנקודה החשובה היא הבהירות. העיצוב ברור ואנחנו רוצים גם שמות ברורים. החלטנו לפשט, ולמוצרים מוטי-משפחות לקרוא 'ספייסטורר'. הדבר פשוט יותר גם ללקוחות וגם לצוות המכירה. ובזכות ג'מפי יש לשם מורשת טובה".

ראיון עם אחראי פיתוח המוצרים בסיטרואן

 
האם תוותרו על משפחת MPV?
"יש יותר דגמי פנאי בסיטרואן, אבל לא ויתרנו על תכונות כמו מרחב ושימושיות. אסור לשכוח שהתפישה המובילה את סיטרואן נותרה שימושיות, מרחב וגודל. העובדה שעברנו לעיצוב ומבנה של רכב פנאי לא אומרת ששכחנו את הצד הפרקטי, ואנחנו רוצים את הטוב בשני העולמות. אנחנו רוצים לקבל פנאי בעיצוב, ושימושיות של MPV, וזה נכון גם לשבעה מקומות. כרגע יש לנו את C4 ספייסטורר והוא יישאר, אבל השאיפה שלנו היא להקטין את המבחר לשמונה דגמים עיקריים. האם סיטרואן C5 אייקרוס יתפוס את מקומו של ספייסטורר חמישה מקומות? עם החשיפה שלו בפאריז יהיה קל יותר להבין איך יאורגן המבחר".

ראיון עם אחראי פיתוח המוצרים בסיטרואן

 
בקקטוס המחודש ויתרתם על חלק מהייחוד של המקור. למה?
"ממחקרים שעשינו אנשים עדיין רואים בקקטוס רכב מאוד מיוחד. העבודה שהקטנו את כריות האוויר לא אומרת שוויתרנו, ואנחנו יכולים לשחק עם זה. הדבר החשוב הוא שכעת הרכב קשור יותר למבחר ויכול להתאים יותר לשווקים גלובליים. לטעמנו עדין מדובר במכונית מאוד מיוחדת".
 
ומתי נראה את המכונית הגדולה שלכם?
"בוא נחכה קצת להמשך הסיפור שלנו, כאשר מדובר במכונית הגדולה של סיטרואן, אבל זה יבוא. אנחנו נעשה מכונית לפי ה-DNA שלנו, והיא לא תהיה קלסית, והעובדה שהיא תהיה גדולה לא תשנה. נבנה אותה ברוח של קקטוס ושל סיטרואן C3"
 
1582398סיטרואן C3 דור שלישי


מהי האסטרטגיה שלכם בתחום החשמלי?
"יש לנו מטרה ברורה: 80% מהמבחר יהיה מחושמל ב-2023 ו-100% ב-2025. עיקר המבחר שלנו יהיה חשמלי או היברידי/נטען-רשת, ובראייה שלנו זה יהיה מדובר בעוד מנוע במבחר הדגמים המוכר".