הערב המקדים של קבוצת פולקסווגן בז'נבה מזמן לי אפשרות לפגוש באחד הכלים החשובים ביותר לשוק המקומי שיוצגו בתערוכה הזו. מדובר בסקודה ויז'ן X המקדים את כניסתה של סקודה לתחום רכבי הפנאי הקטנים. הוא נראה טוב, מעוצב היטב עבור פלח השוק הזה ונראה מוכן לייצור. לצידו אני פוגש בברנרד מאייר, יושב ראש סקודה, שנראה שמח במיוחד.  

תערוכת ז'נבה: ראיון עם ראשי סקודה

 
ממש בקרוב
"המכונית הסדרתית תהיה איתנו כבר בשנה הבאה" הוא מגלה לי, "והעיצוב החיצוני מאוד דומה לזה שתראה במציאות. עיצוב הפנים כמובן נוטה לכיוון העתיד, אבל גם משהו ממנו יגיע בשנה הבאה. ובכלל, בכל הקשור לעיצוב, הרבה דברים שמוצאים ביטוי בקונספט יגיעו לדגמים הבאים שלנו.
 
"למכונית הזו יש חשיבות גדולה עבורנו כי זו כניסה לפלח חדש בתחום רכבי הפנאי. התחלנו את מתקפת דגמי הפנאי בשנה שעברה עם קודיאק, והרכב החדש יהיה כרטיס כניסה לתחום זה בסקודה. מבחינת מכירות כל פלחי הפנאי גדלים, אנחנו נהנים מכך ותחום A0 (קטן וקומפקטי; א.ש) הוא הגדל ביותר בפנאי".

תערוכת ז'נבה: ראיון עם ראשי סקודה

 
האם תמשיכו לפתח את תחום הפנאי?
"יש בסקודה לא מעט רעיונות לגבי גרסאות ודגמים שונים. עד 2020 נראה 19 חידושי דגמים ומתיחות פנים בסקודה בכלל. המכונית החדשה מכונה אצלנו CUV (ה-C לציון קופה; א.ש). בסין נציג בזמן הקרוב שתי מכוניות ייחודיות לשוק זה: גרסת CSUV (קופה; א.ש) לקודיאק וגם רכב פנאי קומפקטי. אנחנו גם חושבים על משהו גדול יותר מקודיאק. התחום הזה גדל בסין באופן עצום והיצרנים פשוט לא מנצלים זאת".

תערוכת ז'נבה: ראיון עם ראשי סקודה

 
לצידו של מאייר אני פוגש באוליבר סטפני, האחראי החדש יחסית על העיצוב במותג. הוא מספר לי שהסקודה האהובה עליו מההיסטוריה של המותג היא פופולר מונטה קרלו "אני רוצה לטפח את ריסי הפנסים שהיו שם ולהביאם בתרגום מודרני". הוא מתכוון לגרסת מונטה קרלו הספורטיבית יוקרתית של הפופולאר משנות השלושים של המאה הקודמת, שהיו לה פסים מתכתיים מעל זכוכית הפנסים.
 
"העיצוב של סקודה מצליח כי הוא משלב אסטרטגיה חדשה עם משהו מההיסטוריה. אני רוצה שכל דגם יראה שונה.  שתבין מרחוק איזו מכונית מתקרבת כמו עם סופרב ואוקטביה המחודשת. בעתיד המכוניות שלנו יראו יותר אמוציונאליות, כי אנחנו רוצים שלקוחות ירכשו סקודה מסיבות רגשיות. נפתח את החום והרגשיות בקווים, בצורות ובפרטים"

תערוכת ז'נבה: ראיון עם ראשי סקודה

 
ופאביה הבאה?
"במבט ראשון תראה שזו סקודה, תבין שזו סקודה פאביה – אבל הכל יהיה שונה"
 
האם ההליכה של סקודה לכיוון אמוציונאלי אומרת שלא תהיה ראפיד בעתיד?
"ראפיד הבאה תהיה מכונית הרבה יותר אינדיבידואלית מאשר היום. היא תפגין שיש לה סיבת קיום".