קיה חשפה בתערוכת ניו-יורק את קיה אופטימה המחודשת, שלוש שנים אחרי שהדור הנוכחי יצא לדרך. העדכון לדגם המשווק באמריקה מגיע זמן קצר אחרי שהאופטימה המחודשת הוצגה בתערוכת ז'נבה במפרט אירופאי, אלא שעבור השוק הישראלי רלוונטית האופטימה ה"אמריקאית".

קיה אופטימה מחודשת הוצגה בארה


אצלנו המשפחתית הגדולה משווקת במפרט המיועד לצפון אמריקה, ועם הנעת כלאיים (לצד דגם דיזל "אירופאי" לשוק המוניות). קיה לא מפרסמת עדיין פרטים על מתיחת הפנים של דגם הכלאיים, אך גם מגרסאות הבנזין שנחשפו כעת אפשר ללמוד על הכיוון: עדכון קל יחסית.

עיצובית ההבדלים מינוריים, עם מה שקיה מגדירה כניסיון לקרב את עיצוב האופטימה לזה של הספורט-סדאן החדשה, הסטינגר (Stinger). בין היתר בוצעו שינויים קלילים לסבכה הקדמית, לתאורת היום ועדכונים קלילים נוספים, לטובת מראה רענן.

קיה אופטימה מחודשת הוצגה בארה


קיה אופטימה תוסיף להימכר במספר רמות גימור, שמובדלות גם במידת החישוקים (בין "16 ל-"18), צבע הסבכה (כולל בין היתר אפור-מט ושחור-מבריק) ואף בתוספות אווירודינמיות דוגמת חצאיות ומסיטי רוח.

קיה אופטימה מחודשת הוצגה בארה


חידוש חשוב יותר נמצא באבזור הבטיחות, שם המפרט הורחב וכולל כעת בין היתר בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי והתרעת הירדמות נהג. אבזור המותרות שודרג, וכולל מערכת מולטימדיה מתקדמת יותר עם תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, אפשרות לשליטה מרחוק ויותר מידע לנהג.

קיה אופטימה מחודשת הוצגה בארה


בשלב זה לא ידוע אילו מהשינויים מיועדים לשוק הישראלי, שמציע כאמור רק את גרסת הכלאיים. פרטים לגבי זו צפויים בחודשים הקרובים, אז גם נדע מתי תגיע לישראל מתיחת הפנים.