תחת הכותרת "צפו לבלתי צפוי", לקסוס חשפה תמונה חלקית ראשונה של מכונית חדשה. ההודעה מגיעה לקראת תערוכת בייג'ינג שתיפתח בסוף החודש, ובה לקסוס תציג מכונית חדשה - אך אף אחד עדיין לא יודע באיזו מכונית מדובר.

ביצרנית בוחרים לשמור את הקלפים קרוב לחזה, ולא מוסיפים מידע כלשהו לגבי התמונה. עם זאת, בתעשייה נפוצו שמועות לפיהן מדובר ביורשת למשפחתית הגדולה של המותג, ה-ES, שאינה משווקת בישראל. אלא שגם זה לא סוף הסיפור - לפי השמועות, הדור החדש של מכונית זו יחליף לא רק את ה-ES שהושקה ב-2012, אלא גם את הדור הנוכחי של ה-GS, שהוצג באוגוסט 2011.

אם זה נכון, הרי שעתיד ההנעה האחורית בלקסוס נמצא בסימן שאלה. ה-ES מבוססת כיום על פלטפורמת K של טויוטה, שמלבד האבאלון משמשת את טויוטה קאמרי ובלקסוס גם את ה-RX. הפלטפורמה הזו תוכננה להציע הנעה קדמית או כפולה - קבועה בסיוע דיפרנציאל מסורתי או לפי דרישה בדגמי כלאיים, בסיוע מנוע חשמלי אחורי.

לקסוס מבטיחה להפתיע: מחליפה ל-GS?
לקסוס GS הנוכחית (2011 ואילך). תוותר על הנעה אחורית?


מעבר לפלטפורמה הזו, במקום פלטפורמת ה-GS היקרה יותר עם הנעה אחורית, הוא מהלך הגיוני כלכלית, אך עשוי לפגוע בלקסוס בתחרות מול ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E-קלאס. מנגד, ממילא נתח משמעותי ממכירות לקסוס מגיע מדגמי הכלאיים, וכאן לקסוס יכולה להציע הנעה כפולה כפי שהיא מציעה ב-RX.

לקסוס מבטיחה להפתיע: מחליפה ל-GS?
לקסוס ES הנוכחית (2012 ואילך). מציעה הנעה קדמית

אז האם זו מחליפת ה-ES, ה-GS או גם וגם? נצטרך להמתין עוד כשבועיים, עד לתערוכת בייג'ינג.