דניאל ריקרדו ורד בול ניצחו במפתיע בגרנד פרי הסיני שנערך אתמול (יום ראשון) בשנחאי. בשעה שעיקר הקרב בתחילת המירוץ היה בין ואטרי בוטס במרצדס לסבסטיאן פטל בפרארי, ותשומת הלב הופנתה אליו, ניצלו אנשי רד בול את יציאת המכונית הקוצבת בשל תאונה והחליפו צמיגים לריקרדו. הדבר אפשר לנהג האוסטרלי ליטול את ההובלה בשלבי הסיום כשהוא מותיר את המקום השני לבוטס ואת השלישי לקימי ראיקונן בפרארי.

פורמולה 1 - סין 2018

 
ממש לא כמו בדירוג
רק בשבת, במירוצי הדירוג, תוצאה כזו הייתה נראית כמו מדע בדיוני. תקלה חמורה ביחידת הכוח של רנו ברד בול גררה החלפת מנוע ברגע האחרון, וריקרדו כמעט ולא התייצב למקצה הדירוג. במקצה הדירוג עצמו נראתה שוב פרארי טובה יותר ממרצדס, לאחר שפטל השיג את הזמן הטוב ביותר והמילטון הסתפק במקום הרביעי. ריקרדו, באופן מופלא, הצליח לסיים שישי במקצה ולנזק ממקום זה למירוץ.
 
בחלקו הראשון של המירוץ, נראה היה שהתחרות על המקום הראשון היא בין פטל שפתח היטב בפרארי, לבוטס במרצדס שעבר את ראיקונן ותפס את המקום השני. בשלבים אלה ראיקונן והמילטון התחרו על המקום השלישי. תזמון נכון יותר של החלפת הצמיגים במרצדס מול פרארי שהשתהתה קידם את בוטס למקום הראשון לפני פטל.

פורמולה 1 - סין 2018

 
הכל נראה סגור, ונראה שהפעם ידה של הקבוצה הגרמנית הייתה על הגובה; פרארי אמנם הקריבה את המירוץ של ראיקונן, כאשר השתהתה בהכנסתו להחלפת צמיגים כדי לעכב את בוטס שהיה מאחוריו, ועדיין נראה שפטל יתקשה לעבור את המכונית של מרצדס. אבל דווקא כאשר הכל נראה סגור, תאונה קלה מאחור בין שני נהגי טורו רוסו הותירה שברים על המסלול, כדי לנקות אותם יצאה מכונית קוצבת, וזו אפשרה לרד בול לערבב את הקלפים.
 
הקבוצה ניצלה את מיקום המכוניות ממש לפני הכניסה לרחבת הטיפולים וקראה לנהגיה להחלפת צמיגים שנייה. מרצדס ופרארי, שהחליפו צמיגים בפעם הראשונה (והיחידה שלהן), אחרי רד בול בחרו להישאר הפעם על המסלול.

פורמולה 1 - סין 2018

 
עם ההזנקה מחדש, ועל צמיגים טריים, היו המכוניות של רד בול מהירות יותר משמעותית. וורסטפן ברד בול המובילה איבד מקום אחרי שירד לדשא בניסיון עקיפה לא מוצלח על המילטון, אבל ריקרדו עשה זאת באופן נקי יותר – ואז עבר גם את פטל. ניסיון העקיפה של וורסטפן על פטל היה פחות מוצלח; השניים התנגשו, פטל הידרדר לאחור ואילו וורסטפן נענש בתוספת של 10 שניות לזמן הכללי.
 
התאונה אפשרה לראיקונן לעקוף את שניהם ואת המילטון ולעלות למקום השלישי. מלפנים תקף ריקרדו את בוטס ולבסוף הצליח לעבור את הפיני המאוכזב שכבר ראה את עצמו במרכז הפודיום. גם ראיקונן סגר על בוטס במהירות אך לא הצליח לעקוף אותו והסתפק במקום השלישי, לפני המילטון, שהגדיר את המירוץ שלו כ"גרוע ביותר".

פורמולה 1 - סין 2018

 
חמישי סיים וורסטפן לפני ניקו הולקנברג ברנו, ופרננדו אלונסו במקלארן שעבר את פטל בהקפה הלפני אחרונה. במקום התשיעי סיים קרלוס סיינז, ואחריו קווין מגנוסן בהאס.
 
הניצחון של ריקרדו ורד בול והסיום הגרוע של פטל צמצמו פערים בצמרת דירוג הנהגים, העלו את מרצדס לפסגה בדירוג הקבוצות ומבשרים, כנראה, על עונה מותחת ביותר. קריאות השמחה של ריקרדו בקשר נשמעו למרחקים – זו הרי לא התוצאה לה ציפה יום קודם.

פורמולה 1 - סין 2018

 
גרנד פרי סין, שנחאי, 15.4.18
1. דניאל ריקרדו – רד בול
2. ואטרי בוטס – מרצדס  
3. קימי ראיקונן – פרארי
4. לואיס המילטון – מרצדס
5. מקס וורסטפן  – רד בול
6. ניקו הולקנברג – רנו
7. פרננדו אלונסו – מקלארן
8. סבסטיאן פטל – פרארי
9. קרלוס סיינז – רנו
10. קוין מגנוסן – האס
 
פורמולה 1 - סין 2018


אליפות העולם לנהגים לאחר 3 מירוצים (מתוך 21)
1. סבסטיאן פטל – 54 נק'
2. לואיס המילטון – 45 נק'
3. ואטרי בוטס – 40 נק'
4. דניאל ריקרדו  – 37 נק'
5. קימי ראיקונן – 30 נק'
 
אליפות העולם ליצרנים לאחר 3 מירוצים (מתוך 21)
1. מרצדס – 85 נק'
2. פרארי – 84 נק'
3. רד בול – 55 נק'
4. מקלארן – 28 נק'
5. רנו – 25 נק'