ניסוי חדש בשירות אופניים להשכרה בתחנות רכבת, יופעל בקרוב על-ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל. הניסוי, שיחל בחודשים הקרובים ויוצע בעלות סמלית, באמצעות יישומון בטלפון חכם ומוקד טלפוני, נועד לעידוד שימוש ברכבת.

לצורך כך, פורסם קול קורא לחברות המעוניינות לתפעלו. השירות יכלול השכרת אופניים בתחנות רכבת ברחבי ישראל, אותם הנוסעים יוכלו לשכור בהנחה של 10% ולהשתמש בהם כדי להגיע ליעדם הסופי. ממשרד התחבורה נמסר כי האופניים לא יצריכו תחנת עגינה או תשתית ייעודית, ובמקום הם יצוידו במתקני איתור ומנעולים אוטומטיים.
 
התוכנית תצא לדרך בתחנת הרכבת באר שבע צפון, ובהמשך במשרד התחבורה מעוניינים לצרף גם תחנות באשדוד, בת ים, גבעתיים, הרצליה, חולון, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, תל אביב וערים נוספות.

מהרכבת באופניים למשרד: בקרוב שירות חדש


 על-פי נתוני משרד התחבורה, מספר רוכבי האופניים המשתמשים בתחבורה הציבורית גדל בשנים האחרונות. על פי סקר של המשרד שנערך בשנת 2017, ברכבת ישראל עולים מדי יום בשעות השיא מעל ל-5,000 נוסעים עם אופניים. מדובר בגידול של 35% לעומת שנת 2014, אז נסעו בשעות השיא ברכבת כ-3,800 נוסעים עם אופניים. 

שר התחבורה, ישראל כץ, הוסיף כי הפיילוט נועד לעודד את השימוש באופניים כתחבורה ירוקה ונגישה, המהווה אלטרנטיבה איכותית לרכב הפרטי. "עם הרחבת הפיילוט יוכל כל נוסע להגיע באופניים אל תחנת הרכבת וממנה בנוחות ובחופשיות".