חטיבת האולטרה-יוקרה של מרצדס, מייבאך (Maybach), תחשוף בתערוכת בייג'ינג בסוף החודש את רכב הפנאי הראשון בתולדותיה. הרכב מוגדר עדיין כדגם תצוגה, אך הוא ימחיש כיצד ייראו שני דגמים של קונצרן דיימלר - מרצדס GLS החדש, וגרסת המייבאך המהודרת שלו.

הדור השני ל-GLS, שכונה במקור GL ומ-2016 בשם GLS, צפוי להיות רכב הפנאי היקר ביותר של מרצדס (ועוד יותר בגרסת המייבאך). הוא יתחרה בב.מ.וו X7 - שגם הוא עדיין בשלב התצוגה. מרצדס לא מפרסמת פרטים כלשהם לגבי הרכב, שיכונה בתצוגה בסין "ויז'ן מרצדס-מייבאך אולטימייט לקשרי" (Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury). במקום פורסם איור אחד של תא הנוסעים, שממחיש כיצד ייראה - בערך.

ניתן להעריך כי דגם התצוגה יגיע לייצור כמעט ללא שינויים, בתוך כשנה מהיום - אולי אף בסוף השנה (בתערוכת פאריז שתיערך באוקטובר) או - סביר יותר - בדטרויט בינואר 2019. בשלב זה לא ידוע מתי ה-GLS צפוי להגיע לישראל, ואם תוצע גם גרסת המייבאך (שכן זמינה ב-S-קלאס גם אצלנו).

מרצדס תציג בסין A-קלאס סדאן ורכב פנאי יוקרתי
מייבאך פולמן. השלב הבא - שטח


דגם שכבר אפשר לבשר על הגעתו לישראל, הוא ה-A-קלאס סדאן. זוהי גרסת ארבע דלתות ותא מטען נפרד של המשפחתית הקומפקטית, שהדור החדש שלה כבר נחשף בגרסת ההאצ'בק ויגיע לישראל ברבעון השלישי של 2018. דגם הסדאן יצטרף למבחר מיד עם ההשקה, ויאפשר לכלמוביל, יבואנית המותג, להתחרות ישירות באודי A3 סדאן.

מרצדס תציג בסין A-קלאס סדאן ורכב פנאי יוקרתי
מרצדס A קלאס האצ'בק. הסדאן תגיע לישראל במקביל


פרטים לגבי דגם הסדאן עדיין אין, אך צפו לעיצוב כמעט זהה להאצ'בק עד לדלתות הצד האחוריות. הדגם הארוך יצויד במנועים וטכנולוגיה דומים להאצ'בק, כולל העוזרת האישית MBUX - שמאפשרת שליטה במערכות שונות בפקודות קוליות, ממש כמו אלקסה של אמזון.