פולקסווגן חשפה שלושה מנועים חדשים, שיוצעו בקרוב בגולף ובשורה של דגמים בקונצרן, בהם תחת מותגי פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה. המנועים החדשים הוצגו ב"סימפוזיון המנועים של וינה", תערוכת מנועים שנתית שמקיימת אגודת מהנדסי הרכב של אוסטריה.

בעוד אחד המנועים מיועד להופיע רק בפולקסווגן גולף הבאה - שתושק רשמית בשנה הבאה - שניים נוספים יוצעו כבר בדגמים קיימים. מנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש של פולקסווגן (EA211 איבו), שמוצע בגרסת בנזין, הוסב לשימוש בגז טבעי ויפיק אותו הספק ומומנט - 130 כ"ס ו-20.4 קג"מ בין 1,400 ל-4,500 סל"ד.

גרסת הגז, שמיועדת כאלטרנטיבה פחות מזהמת לבנזין, ניתנת לתדלוק בשני מקורות האנרגיה בהתאם לזמינות הקיימת. תצרוכת הגז הממוצעת בתנאי מעבדה תעמוד על 28.6 ק"מ לק"ג, בעוד שתצרוכת הבנזין על 20.8 ק"מ לליטר. בהיעדר תשתית תדלוק בגז טבעי בישראל, הסיכוי לראות את המנוע הזה אצלנו קלוש.


פולקסווגן מציגה מנועים חדשים
מנוע מתודלק גז טבעי, EA211 איבו, לגולף הנוכחית


יחידת כוח נוספת שתיכנס לייצור השנה מציעה חידוש משמעותי בפולקסווגן - לראשונה מערכת כלאיים המבוססת על מנוע עיקרי מתודלק בסולר. המנוע, ששם הקוד שלו הוא "EA288 איבו", מציע נפח של 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים והספק של בין 136 ל-204 כ"ס, בהתאם למכונית ולמיצוב.

לצד מנוע הדיזל, יחידת הכוח כוללת מחולל זרם חילופין (אלטרנטור) משודרג, שמסוגל לאגור אנרגיית בלימה במצברי ליתיום-יון (נפרדים ממצבר ההנעה). אנרגיה זו משמשת ל"מגדש" חשמלי, שמפיק תוספת כוח רגעית לצרכי עקיפה ולצמצום שיהוי של מגדש מנוע הדיזל בתחילת תנועה. מערכת הכלאיים הזו, שמבוססת על מערכת חשמל במתח 12 וולט, אינה מסוגלת להניע את הרכב בכוח חשמל לבדו.

פולקסווגן מציגה מנועים חדשים


פולקסווגן תציע את מערכת הכלאיים תחילה בדגמי אודי עם מנוע אורכי, אך מייעדת אותו גם לדגמי פלטפורמת MQB, שכוללים מבחר גדול מאוד של דגמים מכל מותגי הקונצרן (מלבד פורשה, בנטלי ולמבורגיני) ובקטגוריות שונות. בשלב זה פולקסווגן לא מפרסמת אילו דגמים יקבלו ראשונים את מערכת הכלאיים החדשה, ומה תהיה תצרוכת הדלק בהם.

והמנוע השלישי שנחשף? זה מיועד לגולף הבאה, ויתבסס על מערכת חשמל מתקדמת - 48 וולט - שהחלטה לחדור לתעשיית הרכב בעיקר במכוניות יוקרה. הגולף תהיה ממכוניות המייסטרים הראשונות לעשות בה שימוש.

שימוש במערכת במתח גבוה תאפשר מערכת חשמל התומכת בזרימת אנרגיה עדיפה - למערכות בטיחות, נוחות ונהיגה שונות, אך גם ובעיקר למערכת כלאיים. במקרה של הגולף זה בעיקר אומר "מגדש" חשמלי חזק יותר, שישפר את הביצועים ותצרוכת הדלק. מפרט של מערכת הכלאיים החדשה צפוי עם השקת הגולף החדשה בשנה הבאה.