פורד הודיעה כי תפסיק לייצר חלק ניכר מרכבי הסדאן (ארבע דלתות) שלה בצפון אמריקה. זאת, בשל ירידה נמשכת בפופולריות שלהם בהשוואה לרכבי פנאי (SUV וקרוסאובר). 

המהלך מגיע כחלק מתוכנית התייעלות רחבת היקף, במסגרתה פורד מקווה לחסוך 25.5 מיליארד דולר בהוצאות עד לשנת 2022, יעד שאפתני בהרבה מזה עליו הוכרז בסתיו (14 מיליארד). מנכ"ל היצרנית החדש, ג'ים האקט, הודיע למשקיעים בחברה בתדרוך שביצע כי בכוונתו לבצע "מיקוד משמעותי מחדש" - ולבטל פרויקטים שאינם רווחיים.

45550פורד מונדיאו 2013


בפורד מתכוונים כעת להציע רק טנדרים (כלי הרכב הנמכרים ביותר בארה"ב) ורכבי פנאי, ומלבדם היצע המכוניות ה"רגילות" יכלול רק שתיים החל מ-2019 - פורד פוקוס אקטיב, גרסת דמוי-שטח חדשה שמבוססת על הפוקוס דור רביעי והמוסטנג. פירוש הדבר כי הפיוז'ן (מונדיאו באירופה), טאורוס וגם הפיאסטה יצאו מהשוק האמריקאי.

פורד תבטל את מרבית דגמי הסדאן לטובת SUV


בשלב זה לא ברור מה יעלה בגודל המונדיאו באירופה, אם כי בפורד מרגיעים ומציינים כי ימצאו פתרון לדגם זה מחוץ לארה"ב. הפיאסטה היא מהמכוניות הנמכרות ביותר באירופה, ולא נמצאת בסכנה מחוץ לאמריקה. בעוד הסופרמיני תושק בישראל בחודשים הקרובים, המונדיאו - שמשווקת באירופה כבר חמש שנים - לא צפויה להגיע אלינו, למרות שבעבר רשמה הצלחה כאן הצלחה נאה. פורד פוקוס החדשה תגיע לישראל בתחילת שנה הבאה, בגרסאות האצ'בק, סטיישן וסדאן.
 
פורד מגיבה בתוכנית החדשה לחשש שהביעו משקיעים רבים, לפיו היא אינה יעילה ורזה מספיק. חשש זה הוביל לירידת ערך המניות ולפיגור של ממש מצד אלו ביחס למניות המתחרות ושוק המניות בכלל. ביצועים אלו הובילו בחודש מאי אשתקד לפיטוריו של מנכ"ל פורד, מארק פילדס, ולהחלפתו בהאקט.