יצרנית רכב היוקרה החשמלי די.אס (DS), שהופרדה לפני כשנתיים מסיטרואן לחטיבה עצמאית בקונצרן PSA, לוקחת עוד צעד קדימה בדרך לבידול ממותגי הקונצרן ה"עממיים". מנכ"ל די.אס, איב בונפונט, הודיע כי החל מ-2025 כל דגמי היצרנית יחושמלו - כלומר יופסק שיווק מנועי בנזין ודיזל בלי סיוע חשמלי.

יוקרה נקייה: כל דגמי DS יחושמלו מ-2025
עתיד חשמלי?

החל מעוד כשש שנים וחצי, די.אס תציע רק מכוניות חשמליות מבוססות מצברים ודגמי כלאיים - עם או בלי אפשרות לטעינה ממקור חיצוני. כחלק מהחזון הזה, שמטרתו להקנות לדי.אס נופך יוקרתי ומתקדם, תוצג חשמלית ראשונה כבר בתערוכת פאריז השנה (14-4 באוקטובר). פרטים לגבי זו לא פורסמו, אך לפי השמועות מדובר בדור החדש של ה-3, שיכונה הפעם 3 קרוסבק (Crossback) ויפנה לפלח הקרוסאוברים הצובר תאוצה.

דגם שני יהיה DS7 קרוסבק בגרסת כלאיים נטענת משקע. זו תכונה "E-Tense 4X4", ותציע מנוע בנזין ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 300 כ"ס. הנעת הגלגלים האחוריים תבוצע ככל הנראה על-ידי מנוע חשמלי, ובכך תיווצר הנעה כפולה. די.אס מבטיחה טווח נסיעה חשמלי ללא זיהום של עד 50 ק"מ בין טעינות.

יוקרה נקייה: כל דגמי DS יחושמלו מ-2025


ה-7 קרוסבק אי-טנס 4X4 ישווק החל מסתיו 2019. בצרפת די.אס תציע ללקוחות להזמין את המכונית כבר עכשיו, ולנסוע עד למועד האספקה בגרסת בנזין 225 כ"ס. תוכנית זו לא מוצעת כרגע בישראל, והדגם היחיד שמשווק אצלנו הוא דווקא הדיזל (2.0 ליטר עם 180 כ"ס).