בתחילת 2018 נכנסה לתוקף תקנה המחייבת כל רכב חדש במערכות התרעה על סטייה מנתיב ועל אי-שמירת מרחק. מדובר בבשורה חשובה, אך יש לציין כי על מנת לעמוד בה מספיקה התקנה של מערכת שאינה מקורית.

אין ספק כי מערכת כזאת, המוצעת כיום בישראל על-ידי מספר יצרנים, מוסיפה רבות לבטיחות, וחשיבותה רבה מכיוון שזו תותקן בדגמים שאינם כוללים מערכת מקורית של היצרן. הבעיה היא שמערכת כזאת זוכה להטבת מס זהה לזו של מערכת מקורית, כך שהתמריץ ליבא דגם עם מערכת מקורית אינו גדול. 

מערכת שאינה מקורית לא רק שאינה מיטבית ככל שניתן בדגם נתון (מיקום המצלמה או התקן הרדאר), אלא שזו אינה משתלבת במערכות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית או תיקון סטייה. 

דגשים והערות
יחד עם זאת – ובלי קשר לחוק הישראלי – ישנם יבואנים המציעים מערכות בטיחות מתקדמות בדגמים המשווקים על ידם, גם מעבר למה שנדרש בחוק. לאור זאת, ומכיוון שאנחנו סבורים שלמערכות כאלה יש חשיבות רבה ביותר, החלטנו לבדוק אלו מערכות בטיחות מתקדמות מוצעות בפלח המשפחתיות הקומפקטיות – פלח השוק הגדול והחשוב ביותר בשוק הרכב הישראלי, גם בעידן רכבי הפנאי.

חשוב לציין כי רמת הבטיחות של כל דגם תלויה רבות גם בעמידות שלו בתאונה, המוצאת ביטוי במבחני ריסוק. לכן הבאנו גם את ציון הבטיחות שקיבל כל דגם במבחני הריסוק של יורו NCAP. יצוין כי מבחנים שנערכו עד 2015 מחמירים פחות מאלה החדשים יותר, ויש להתייחס לציונים אלה בהתאם.
 
במקרים מסוימים, הדגם המיובא לישראל אינו כולל את כל אבזור הבטיחות שהיה ברכב שנבחן, לפעמים ללא מערכת כלשהי. במקרים אחרים, נבחנים דגמים מסוימים עם מערכות בטיחות – המוצעת כחבילה, Safety Pack – ובמקרים כאלה מקבל הרכב שני ציונים, וחשוב לדעת איזו מבין שתי הגרסאות משווקת בארץ.  

הרשימה מחולקת לארבע קבוצות: א. דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות מעל הנדרש בחוק; ב. דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות, אך עדיין מחויבים להתקנה מקומית של מערכת התרעה; ג. דגמים עם מערכות בטיחות שאינן תקניות; ד. דגמים ללא מערכות בטיחות מתקדמות כלל. 

יצוין כי לדגמים מסוימים, שאינם מוצעים כלל עם מערכות בטיחות, יש מערכות מתקדמות, אך אלה אינן במפרט המקומי, אפילו לא כאופציה – מכיוון שהם פונים לציי הרכב. זו אינה הפעם הראשונה במהלך השנים שציי רכב מקבלים רכב נחות בטיחותית, והיקף התופעה משפיע על הטמעת רכב בטיחותי גם בשנים הבאות, כאשר הרכב יימכר הלאה. 

הדגמים מסודרים בכל קבוצה לפי סדר א'-ב'. הסקירה כוללת את מערכות הבטיחות התקניות המקוריות, את הנוספות לפי גרסה/רמת גימור ואת ציוני המבחנים לפי יורו NCAP. בסוף הרשימה מופיעות המשפחתיות הקומפקטיות החדשות שתגענה בקרוב לישראל.
___________________________________________________________________

א. דגמים עם מערכות בטיחות מעל לנדרש בחוק

ב.מ.וו סדרה 1 – החל מ-180,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2012) 5 כוכבים; מבוגרים 91%; ילדים 83%; הולכי רגל 63%; מערכות בטיחות 86%
החל מנובמבר 2017 מוצעת בישראל ב.מ.וו סדרה 1 עם מערכות בטיחות מתקדמות. למרות מחירה הגבוה, מפרט אביזרי הבטיחות המקוריים אינו יוצא דופן – אבל לפחות לא נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות).

1595679


הונדה סיוויק האצ'בק – החל מ-132,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, מגביל מהירות על בסיס זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (סבב שני – מנובמבר 2017) 5 כוכבים; מבוגרים 92%; ילדים 75%; הולכי רגל 75%; מערכות בטיחות 88%

רמת הבטיחות של הונדה סיוויק האצ'בק גבוהה מאוד, ונובעת מציוני ריסוק גבוהים מאוד (פרט לילדים) וממפרט עשיר של מערכות מתקדמות. עם זאת, יצוין כי בגרסת הסדאן (המפורטת בנפרד) אין כלל מערכות בטיחות מתקדמות, ולפי היבואן מצב זה לא ישתנה בקרוב.

1595671


וולוו V40 – החל מ-160,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, זיהוי שלטי מהירות, עמעום אורות אוטומטי
מערכות נוספות (מרמת גימור 'אינסקריפשן', ב-215,000 שקל) בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות (2012) 5 כוכבים; מבוגרים 98%; ילדים 75%; הולכי רגל 88%; מערכות בטיחות 100%

מאז התחלת שיווק הדגם המחודש של וולוו V40 ב-2017, מערך אביזרי הבטיחות המתקדמים הפך נדיב כבר ברמת הגימור הבסיסית. דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות).

1595687


טויוטה אוריס – החל מ-130,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2013) 5 כוכבים; מבוגרים 92%; ילדים 84%; הולכי רגל 68%; מערכות בטיחות 66%

בדצמבר 2016 החל שיווקה של טויוטה אוריס עם מפרט עשיר ותקני של מערכות בטיחות מתקדמות. דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות).

1595657


טויוטה פריוס – החל מ-140,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית.
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2016, תקף בישראל מינואר 2017) 5 כוכבים; מבוגרים 92%; ילדים 82%; הולכי רגל 77%; מערכות בטיחות 85%

טויוטה פריוס היא, נכון להיום, המשפחתית הקומפקטית הבטוחה בישראל – בזכות שילוב של ציונים גבוהים במבחן הריסוק ומפרט מערכות עשיר. חשוב להדגיש כי בחודשים הראשונים לשיווקה של פריוס מהדגם הנוכחי – בין מרץ 2016 לינואר 2017 – לא היו לה מערכות כאלה.

1595478


טויוטה קורולה – החל מ-126,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות לא נבחנה

עם התחלת שיווק הדגם המעודכן של טויוטה קורולה ביולי 2016, הועשר מפרט אביזרי הבטיחות התקני של קורולה במערכות בטיחות מתקדמות. קורולה לא נבחנה במבחני הריסוק האירופיים מאחר ואינה משווקת באירופה.

1595660


יונדאי i30 – החל מ-130,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2017) 5 כוכבים; מבוגרים 88%; ילדים 84%; הולכי רגל 64%; מערכות בטיחות 68%

יונדאי i30 היא, נכון להיום, אחת המשפחתיות הבטיחותיות ביותר בישראל. שילוב של ציונים טובים במבחן הריסוק ושפע מערכות בטיחות - מפרט עשיר בהרבה מזה איתו נבחן הדגם - יוצר מכונית בטוחה מאוד. 

1595675


יונדאי איוניק – החל מ-136,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות (מרמת גימור 'סופרים', ב-140,000 שקל) ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות (2016) 5 כוכבים; מבוגרים 91%; ילדים 80%; הולכי רגל 70%; מערכות בטיחות 82%

יונדאי איוניק היא מהמשפחתיות הבטיחותיות ביותר – ציונים גבוהים במבחן הריסוק והיצע מערכות בטיחות עשיר ממה שנבחנה איתו, וכבר ברמת הגימור הבסיסית.

1595656


לקסוס CT200h – החל מ-150,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2011) 5 כוכבים; מבוגרים 94%; ילדים 84%; הולכי רגל 55%; מערכות בטיחות 86%

עם התחלת שיווק הדגם המעודכן של לקסוס CT200h בפברואר 2018, הועשר מפרט הבטיחות התקני שלה. דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות).

1595688


סקודה אוקטביה – החל מ-129,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון
מערכות נוספות (מרמת גימור 'אקסקלוסיב', ב-140,000 שקל) ניטור שטחים מתים; בגרסת RS245 (ב-220,000 שקל) גם בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות (2013) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 86%; הולכי רגל 66%; מערכות בטיחות 66%

עם התחלת שיווק הדגם המעודכן של סקודה אוקטביה במרץ 2017, הועשר מפרט אביזרי הבטיחות התקני שלה במערכות בטיחות מתקדמות. דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות).

1595686

___________________________________________________________________

ב. דגמים עם מערכות מתקדמות, החייבים גם במערכת התרעה

אודי A3 – החל מ-188,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק
מערכות נוספות התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות (2012) 5 כוכבים; מבוגרים 95%; ילדים 87%; הולכי רגל 74%; מערכות בטיחות 86%

החל מנובמבר 2016 מוצעת בישראל אודי A3 גם עם מערכות בטיחות מתקדמות. למרות המחיר הבסיסי הגבוה, ההיצע התקני דל, ומחייב מערכת התרעה בהתקנה מקומית; חבילת בטיחות מוצעת בתוספת של 5000 שקל – תוספת מחיר צנועה, אבל לא לעניין ברכב כה יקר. עם החבילה, לא נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות).

1595678


מאזדה 3 – החל מ-132,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, תאורה עוקבת פנייה
מערכות נוספות (מרמת גימור 'קומפורט' עם מנוע 2.0 ליטר, ב-135,000 שקל) תיקון סטייה מנתיב.
מבחן בטיחות (2013) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 86%; הולכי רגל 65%; מערכות בטיחות 81%

מאזדה 3 הייתה אחת המשפחתיות הראשונות שהוצעו עם מערכת בלימת חירום אוטונומית (עד 30 קמ"ש) באופן תקני, עם תחילת שיווקה בישראל באוקטובר 2013; במקביל, הוצעה כבר אז הגרסה הבכירה (2.0 ליטר, ברמת גימור 'ספיריט') גם עם התרעת סטייה מנתיב ותאורה (קסנון) עוקבת פנייה. 

ביולי 2016 שודרג גם מפרט הבטיחות התקני שכלל, בנוסף, גם התרעת סטייה מנתיב, תאורה (לד) עוקבת פנייה ועמעום אוטומטי. בפברואר 2017 החל שיווק דגם מעודכן, הכולל בין השאר מערכת בלימת חירום אוטונומית משופרת (עד 80 קמ"ש) ואפשרות למערכת שמירת נתיב אוטונומית (התרעת סטייה מנתיב ותיקון). 

דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות). בכל רמות הגימור נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית, מפאת היעדר מערכת התרעה על אי-שמירת מרחק - החסרה גם ביקרה שברמות הגימור.

1595653


פיג'ו 308 – החל מ-135,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2013) 5 כוכבים; מבוגרים 92%; ילדים 79%; הולכי רגל 64%; מערכות בטיחות 81%

עם התחלת שיווק הדגם המעודכן של פיג'ו 308 בסוף 2017, הועשר מפרט מערכות הבטיחות – אם כי מדובר במפרט דל מהצפוי; לא רק של-308 יש מבחר מערכות בטיחות מתקדמות נרחב ביותר בחו"ל, אלא שישנם דגמים אחרים של המותג בארץ שמוצעים עם המערכות החסרות ב-308.

בכל מקרה, דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות). בכל רמות הגימור נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

1595676


פולקסווגן גולף – החל מ-132,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2012) 5 כוכבים; מבוגרים 94%; ילדים 89%; הולכי רגל 65%; מערכות בטיחות 71%

עם התחלת שיווק הדגם המעודכן של פולקסווגן גולף באפריל 2017, הועשר מפרט אביזרי הבטיחות התקני שלה במערכות בטיחות מתקדמות. 

דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות). בכל רמות הגימור נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

1595669


פורד פוקוס – החל מ-128,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2012) 5 כוכבים; מבוגרים 92%; ילדים 82%; הולכי רגל 72%; מערכות בטיחות 71%

עם התחלת שיווק הדגם המעודכן של פורד פוקוס בדצמבר 2015, הועשר מפרט אביזרי הבטיחות התקני שלה עם מערכת בטיחות מתקדמת אחת. דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן (שנערך ללא מערכות הבטיחות המתקדמות). בכל רמות הגימור נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

1595680

___________________________________________________________________

ג. דגמים ללא מערכות בטיחות מתקדמות כחלק מהמפרט התקני

אופל אסטרה – החל מ-132,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, זיהוי תמרורים
מבחן בטיחות (2015, תקף מרמת 'אנג'וי פלוס') 5 כוכבים; מבוגרים 86%; ילדים 84%; הולכי רגל 83%; מערכות בטיחות 75%

עם מערך הבטיחות המתקדם 'אופלאיי', אופל אסטרה היא אחת מהדגמים הבטיחותיים בסקירה – שילוב של ציונים טובים במבחן הריסוק ומערכות מתקדמות (בהיצע עשיר מזה שנבחן). עם זאת, אסטרה אינה יכולה להתהדר בכך מכיוון שברמת הגימור הבסיסית ('אנג'וי') אין לה כלל מערכות כאלה, דבר השולל ברמת גימור זו, את דירוג הבטיחות. זו גם רמת הגימור היחידה המאלצת התקנה של מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

1595677


סובארו אימפרזה – החל מ-128,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות (מרמת גימור RX, ב-129,000 שקל) ניטור שטחים מתים
מבחן בטיחות (2017, לא תקף בישראל) 5 כוכבים; מבוגרים 94%; ילדים 89% הולכי רגל 82%; מערכות בטיחות 68%

אילו צוידה סובארו אימפרזה במערך 'אייסייט', היא הייתה מהבטיחותית בסקירה – גם מכיוון שמערך זה עשיר וגם בגלל הציונים המאוד גבוהים במבחן הריסוק. אבל בינתיים היא לא, כך שדירוג הבטיחות אינו תקף אצלנו, והדגם חייב במערכת התרעה בהתקנה מקומית. 

מסמל"ת, יבואנית סובארו, נמסר כי אימפרזה עם 'אייסייט' תוצע בישראל במהלך החודשים הקרובים.

1595666


פיאט טיפו – החל מ-95,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות (מרמת הגימור 'ספורטיבו', מ-110,000 שקל) בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות (2016, בלי/עם 'חבילת בטיחות') 4/3 כוכבים; מבוגרים 82%; ילדים 60%; הולכי רגל 62%; מערכות בטיחות 25%/57%

בישראל, רק חלק מגרסאות פיאט טיפו מוצעים עם מערכות בטיחות מתקדמות – בדרך כלל מדובר בגרסת האצ'בק (בישראל מאפריל 2017), ברמת גימור 'ספורטיבו'; גרסאות סדאן וסטיישן לא מוצעות כלל עם מערכות בטיחות מתקדמות, נכון להיום.

במבחני הריסוק נבחנה טיפו פעמיים – פעם עם מערכות בטיחות ופעם בלעדיהן. התוצאות בינוניות למדי (במיוחד בסעיף ההגנה על ילדים) גם עם מערכות הבטיחות המתקדמות, אבל חבילת בטיחות חשובה תמיד. 

1595667

___________________________________________________________________

ד. דגמים ללא מערכות בטיחות

אלפא רומיאו ג'ולייטה – החל מ-172,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2017) 3 כוכבים; מבוגרים 72%; ילדים 56%; הולכי רגל 59%; מערכות בטיחות 25%

אלפא רומיאו ג'ולייטה היא מכונית וותיקה למדי שאין לה, בכלל, מערכות בטיחות מתקדמות. לאחרונה עברה ג'ולייטה מבחן ריסוק נוסף – שבע שנים אחרי מבחן הריסוק המקורי, בו קיבלה אז את הציון המרבי. תנאי המבחן המחמירים הובילו לדירוג הנוכחי הנמוך.

1595655


אופל אסטרה ברלינה – החל מ-132,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2009) 5 כוכבים; מבוגרים 95%; ילדים 84%; הולכי רגל 46%; מערכות בטיחות 71%

אופל אסטרה ברלינה היא מכונית וותיקה למדי, החסרה מערכות בטיחות מתקדמות גם בעולם. ייצור הדגם יופסק בקרוב. דירוג מבחן הבטיחות מבוסס על מבחן ישן, הרחוק מאוד מדרישות עדכניות.

1595673


הונדה סיוויק סדאן – החל מ-130,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחנה (דירוג סיוויק האצ'בק אינו תקף בסדאן).

מצער לגלות כי מכונית חדשה לגמרי כמו הונדה סיוויק סדאן מוצעת בישראל אפילו ללא אופציה למערכות בטיחות מתקדמות; מערכות כאלה מוצעות בהאצ'בק, אחת המובילות בתחום, הפונה לשוק הפרטי. גרסת הסדאן, המיועדת לציי רכב, חסרה מערכות כאלו.

יצוין, שוב, כי דירוג הריסוק של סיוויק אינו רלוונטי; הסדאן שאינה משווקת באירופה לא נבחנה, אין התייחסות יורו NCAP לגביה וכאמור אין לה כלל מערכות בטיחות מתקדמות.

1595659


יונדאי אלנטרה – החל מ-133,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחנה

יונדאי אלנטרה מוצעת בחו"ל עם שפע מערכות בטיחות מתקדמות, אך בארץ לא ניתן לקבל אף אחת מהמערכות האלו. אלנטרה לא נבחנה במבחני הריסוק האירופיים מאחר ואינה משווקת ביבשת.

1595661

ניסאן סנטרה – החל מ-131,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחנה

למרות שניסאן סנטרה מוצעת בחו"ל עם מערכות בטיחות מתקדמות, בישראל אין במפרט אפילו אחת. סנטרה לא נבחנה במבחני הריסוק האירופיים מאחר ואינה משווקת באירופה.

1595685


סובארו לבורג – החל מ-170,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2016, לא תקף בישראל) 5 כוכבים; מבוגרים 92%; ילדים 83%; הולכי רגל 75%; מערכות בטיחות 68%

סובארו לבורג, עם מערך 'אייסייט', הייתה יכולה להיות מהבטיחותית ביותר כאן – בזכות שילוב של ציונים גבוהים ומערכות מתקדמות; אבל לבורג משווקת כאן בלעדיו, למרות מחירה הגבוה, ולכן גם דירוג הבטיחות אינו תקף כאן.

1595663


סיאט לאון – החל מ-108,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2012) 5 כוכבים; מבוגרים 94%; ילדים 92%; הולכי רגל 70%; מערכות בטיחות 71%

הדגם הנוכחי של סיאט לאון כבר וותיק, ועתיד להיות מוחלף בתוך שנה.

1595684


פולקסווגן ג'טה – החל מ-131,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2011) 5 כוכבים; מבוגרים 94%; ילדים 86%; הולכי רגל 56%; מערכות בטיחות 71%

מדובר בדגם הפורש; דגם חדש של פולקסווגן ג'טה כבר משווק בחו"ל.

1595683


קיה סיד – החל מ-130,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין.
מערכות נוספות אין.
מבחן בטיחות (2013) 5 כוכבים; מבוגרים 89%; ילדים 88%; הולכי רגל 61%; מערכות בטיחות 86%

הדגם הנוכחי של קיה סיד וותיק וכבר הוחלף בחו"ל.

1595672


קיה פורטה – החל מ-131,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות לא נבחנה

הדגם הנוכחי של קיה פורטה וותיק וכבר הוחלף בחו"ל. פורטה אינה משווקת באירופה, ולא צפויה להיבחן במבחני הריסוק שם.

1595664


רנו מגאן/גרנד קופה – החל מ-130,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2015, לא תקף בישראל) 5 כוכבים; מבוגרים 88%; ילדים 87%; הולכי רגל 71%; מערכות בטיחות 71%

אילו הייתה רנו מגאן גרנד קופה מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות גם בישראל, היא הייתה מהמכונית הבטיחותית ביותר בסקירה. אמנם מערך אביזרי הבטיחות המקורי דל יחסית – והמפרט עמו נבחנה במבחני הריסוק דל עוד יותר – אבל ציוני הריסוק הם דווקא מהבולטים ברשימה. בשלב זה, בכל אופן, בהיעדר מערכות הבטיחות המקוריות, דירוג הבטיחות של רנו מגאן - גם בסטיישן וגם בסדאן (גרנד קופה) - אינו תקף אצלנו.

1595682


שברולט קרוז – החל מ-125,000 שקל
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות לא נבחנה

למרות ששברולט קרוז מוצעת בחו"ל עם שפע מערכות בטיחות מתקדמות, בארץ לא ניתן לקבל אף לא אחת מהן. קרוז לא נבחנה במבחני הריסוק האירופיים מאחר ואינה משווקת באירופה.

1595662

___________________________________________________________________

דגמים שעתידים להגיע בחודשים הקרובים; מפרטי אבזור הבטיחות לא ידועים בשלב זה

טויוטה אוריס
מבחן בטיחות טרם נבחנה.
תחילת השיווק בישראל סוף 2018.
הערות דגם חדש לחלוטין.

1595658


מרצדס A קלאס
מבחן בטיחות טרם נבחנה.
תחילת השיווק בישראל רבעון שלישי.
הערות הדור החדש של מרצדס A קלאס מוצע עם מגוון רחב ביותר של מערכות בטיחות מתקדמות.

1595668


ניסאן ליף
מבחן בטיחות (2018) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 86%; הולכי רגל 71%; מערכות בטיחות 71%
תחילת השיווק בישראל לא ידוע.
הערות הדור החדש של ניסאן ליף הוא הראשון שנבחן לפי שיטת הבחינה העדכנית (2018), המחמירה אף יותר משיטת הבחינה הקודמת.

1595670


פולקסווגן ג'טה
מבחן בטיחות טרם נבחנה.
תחילת השיווק בישראל לא ברור.
הערות דגם חדש לחלוטין.​

1595681


פורד פוקוס
מבחן בטיחות טרם נבחנה.
תחילת השיווק בישראל סוף 2018.
הערות דגם חדש לחלוטין.​

1595665


קיה סיד
מבחן בטיחות טרם נבחנה.
תחילת השיווק בישראל רבעון שלישי.
הערות דגם חדש לחלוטין.

1595690


קיה פורטה
מבחן בטיחות טרם נבחנה.
תחילת השיווק בישראל רבעון שלישי.
הערות דגם חדש לחלוטין.

1595674


שברולט קרוז (מתיחת פנים)
מבחן בטיחות טרם נבחנה.
תחילת השיווק בישראל תחילת 2019.
הערות דגם מחודש.

1595654