סיאט פרסמה התרעת בטיחות חמורה לבעלי שניים מהדגמים מתוצרתה - הסופרמיני סיאט איביזה החדשה ורכב הפנאי הקטן סיאט ארונה. בשתי המכוניות נמצא כשל בחגורת הבטיחות שבמרכז הספסל האחורי, וביצרנית מבקשים מבעלי המכוניות שלא לעשות שימוש במושב זה עד לתיקון התקלה. בישראל הקריאה לתיקון מתייחסת ל-3,800 מכוניות.

סיאט ל-3,800 לקוחות בישראל: אל תשבו במושב האמצעי
סיאט איביזה


על-פי הודעת היצרנית, חגורת הבטיחות המרכזית עשויה להשתחרר באופן פתאומי בעת תמרון - למשל מעבר מהיר בין נתיבים. התקלה מתרחשת במצבים בהם יושבים נוסעים במושב השמאלי והמרכזי בו זמנית.

התקלה אותרה לראשונה על-ידי צוות בוחנים של מגזין הרכב הפיני "טקניקן מאלימה", שדיווחו עליה לסיאט. היא מופיעה בשלוש ממכוניות הסופרמיני המודרניות של קונצרן פולקסווגן - כולל גם בפולקסווגן פולו החדשה, שעדיין לא משווקת בישראל. בשלב זה לא ידוע על תאונות או נפגעים כתוצאה מהכשל.

סיאט ל-3,800 לקוחות בישראל: אל תשבו במושב האמצעי
סיאט ארונה


מסיאט נמסר כי מקור התקלה אותר, וכי בכוונתה להתחיל בביצוע תיקון במכוניות המעורבות בעוד כחמישה שבועות. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי התקלה רלוונטית בישראל לכ-3,800 מכוניות מדגמי האיביזה והארונה. "צ'מפיון מוטורס פועלת בהתאם להנחיות היצרנית ובתיאום עם משרד התחבורה". מועד לתחילת התיקון בישראל עדיין אינו ידוע, אך בעלי המכוניות צפויים לקבל הודעה אישית בנושא בהתאם לנוהל של משרד התחבורה.