קאדילק ATS - הסוף. יצרנית מכוניות היוקרה האמריקאית הודיעה על הפסקת שיווק ה-ATS בסוף שנת הדגם הנוכחית (2018), ומבלי שתוצג מחליפה. פירוש הדבר כי המשפחתית היוקרתית, שהושקה ברעש רב כמתחרה שקולה לב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס, תלך לעולמה אחרי פחות משש שנים ומבלי שיוצג לה דור שני.

ה"דטרויט ניוז" מדווח כי ההחלטה התקבלה עוד בתקופת כהונת נשיא קאדילק היוצא, יוהן דה נישן, שהוחלף לאחרונה על-ידי מנהל GM-קנדה, סטיב קרלייל, לאחר שהנהלת GM לא שבעה רצון מביצועיו בראש המותג. מחברת UMI, יבואנית קאדילק לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק ה-ATS צפוי להמשיך אצלנו גם במהלך 2019.

"חברת GM הודיעה השבוע על הפסקת ייצור דגמי הסדאן של מותג קאדילק, ATS  ו-CTS, כחלק התוכנית הרב שנתית שלה. על פי הודעת היצרנית, הפסקת הייצור היא למטרת חידוש ושיפוץ המפעל במטרה להרחיב את הפורטפוליו ולהוסיף דגמים חדשים.

"הדגמים החדשים יקבלו שמות חדשים וצפויים להתפרס על פני מספר סגמנטים, סדאן, קרוסאובר ועוד". אור קליין, מנהל חטיבת היוקרה ב-UMI הוסיף: "אנחנו נרגשים מאוד לקראת רצף השקות של דגמי קאדילק חדשים, במגוון סגמנטים. ה-ATS ו-CTS יהיו זמינות בישראל במהלך 2019".

על-פי דובר היצרנית, דוני נורדליכט, מדובר במהלך שיהיה חלק מ"שינוי משמעותי" למבחר הדגמים. ולבטח לא תופתעו לגלות שבמקום מכונית הסדאן יגיע רכב פנאי, ה-XT4 שנחשף בחודש שעבר וצפוי להגיע לישראל בתחילת 2019. בכך קאדילק מבצעת מהלך דומה לזה של פורד, שהודיעה על הפסקת ייצור מרבית מכוניות הסדאן לטובת רכבי פנאי פופולריים יותר.

34510קאדילק ATS


תעשיית הרכב נמצאת כיום בשיאו של תהליך שינוי, במסגרתו יצרניות רבות משיקות מבחר עשיר של רכבי פנאי בגדלים וסוגים שונים. אלו מגיעים לרוב על חשבון רכבי סדאן וסטיישן מסורתיים, שהיוו בעבר את עיקר המכירות אך מאבדים בשנים האחרונות נתח שוק לטובת מרכב ההאצ'בק המוגבה של רכבי הפנאי.

"ייצור ה-ATS סדאן יסתיים בגלל שדרוג מקיף למפעל, הרחבתו ושינויו, כדי להכין אותו לדור הבא של רכבי הסדאן של קאדילק", הוסיף נורדליכט. בדברים אלו הוא מתייחס לכוונת היצרנית להציג מספר מצומצם יותר של רכבי סדאן, שישמשו את היצרנית לתחרות מול יצרניות רכבי היוקרה הגרמניות במספר קטגוריות.

קאדילק מבטלת את ה-ATS אחרי דור אחד


בפסגת ההיצע תמשיך לכהן ה-CT6 המשווקת גם בישראל, המכונית הראשונה של המותג שמציעה גם יכולת נסיעה אוטונומית חלקית (באמצעות מערכת ה"סופר קרוז"). מתחתיה קאדילק צפויה להציג בקרוב מכונית קטנה יותר שתכונה CT5, ותנסה למשוך לקוחות משני פלחי שוק יחד - סאלון ומשפחתיות גדולות יוקרתיות (ב.מ.וו סדרה 5 ו-3 בהתאמה).

קאדילק ATS הוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט, בינואר 2012. שיווקה החל עוד באותה שנה במרכב סדאן, ומאוחר יותר הצטרפו למבחר דגם קופה (שתי דלתות) וגרסת ATS-V ספורטיבית. דגם הקופה צפוי להמשיך בייצור עד לשנת הדגם 2019, ובכך לסיים את חייו.