ניצחון שני ברציפות להמילטון ומירוץ מושלם למרצדס. האם הכסופים חוזרים לשלטון?
לואיס המילטון השיג את ניצחונו השני העונה, כאשר סיים ראשון בגרנד פרי של ספרד שנערך בברצלונה – ועשה זאת אחרי ששלט במירוץ באופן שהזכיר את העליונות של מרצדס בשנים שעברו.
לאחר ארבעה מירוצים ראשונים בעונה, שהתנהלו באופן צמוד יחסית ואפילו ביתרון של פרארי, הייתה זו פעם ראשונה בה הופגנה הגמוניה כל כך ברורה של מרצדס. המילטון שלט במירוץ מהזינוק ועד לסיום, וכדי להבטיח סוף שבוע מושלם למרצדס סיים ואטרי בוטס במקום השני. 

לפני המירוץ, במהלכו
על המסלול הקטלוני הייתה מרצדס, עם המילטון ובוטס, המהירה ביותר בהקפות הדירוג, כאשר אחריה הצמד של פרארי, ונראה היה שהצמד הזה יהיה טוב פחות במסלול המהיר הזה. בזינוק הצליח סבסטיאן פטל לשפר עמדות ולעלות למקום השני על חשבון בוטס, אך באותם רגעים נראה היה שזה הטוב ביותר שיוכל להשיג. ואולם, הכרזה על מכונית קוצבת וירטואלית לקראת סוף המירוץ גררה את פרארי להמר על החלפת צמיגים נוספת במכונית של פטל – והפעם ההימור של פרארי לא השתלם.

פורמולה 1: מרצדס חוגגת בברצלונה


פטל ירד למקום הרביעי, התמקם אחרי מקס וורסטפן ברד בול – ולא הצליח לעבור אותו. על פניו נראה שהפסיד שני מקומות בגלל שיקול שגוי בפרארי, וזו בהחלט מכה למאבק האליפות שלו. חמישי סיים דניאל ריקרדו ברד בול השנייה, ושני נהגי הקבוצה ניצלו את פרישתו של קימי ראיקונן בשל תקלה. שישי סיים קווין מגנוסן במכונית של האס שממשיכה להפתיע; המכונית השנייה של הקבוצה האמריקנית, בה נהג רומן גרוז'אן, גררה תאונה רבת משתתפים בזינוק, אחרי שהנהג הצרפתי החליק לרוחב המסלול.

התאונות והתקלות הרבות גרמו לכך ששש מכוניות לא סיימו את המירוץ. שביעי סיים קרלוס סיינז ברנו לפני פרננדו אלונסו, עם תוצאה מאכזבת משהו עבורו ועבור מקלארן.

פורמולה 1: מרצדס חוגגת בברצלונה


המילטון ציין לאחר המירוץ שהייתה זה הפעם הראשונה העונה בה הרגיש טוב עם המכונית. כעת נותר לראות האם העליונות המוחלטת שהפגינה מרצדס הייתה אירוע חד-פעמי – או שהיא מסמנת שהקבוצה הכסופה חוזרת לשלוט בזירה.

גרנד פרי ספרד, 13.5.18, מונטמלו, ברצלונה
1. לואיס המילטון – מרצדס
2 . ואטרי בוטס – מרצדס
3. מקס וורסטפן – רד בול
4 .סבסטיאן פטל – פרארי
5. דניאל ריקרדו – רד בול
6. קווין מגנוסן – האס
7. קרלוס סיינז – רנו
8. פרננדו אלונסו – מקלארן
9.סרג'יו פרז – פורס אינדיה
10. צ'רלס לקלרק – סאובר

אליפות העולם לנהגים, לאחר 5 מירוצים (מתוך 21)
1. לואיס המילטון – 95 נק'
2. סבסטיאן פטל – 78 נק'
3. ואטרי בוטס – 58 נק'  
4. קימי ראיקונן – 48 נק'
5. דניאל ריקרדו  – 42 נק'

אליפות העולם ליצרנים, לאחר 5 מירוצים (מתוך 21)
1. מרצדס –  153 נק'
2. פרארי – 126 נק'
3. רד בול – 80 נק'
4. רנו – 41 נק'
5. מקלארן – 40 נק'