אופל קורסה GSi, הגרסה הספורטיבית החדשה של הסופרמיני הגרמנית, תציע 150 כ"ס - כך חושפת היצרנית. חודשיים אחרי שהודיעה על חזרת השם הנוסטלגי לחיים (במהלך דומה לזה שבוצע אשתקד עם האינסיגניה), היצרנית מפרסמת כעת גם פרטים טכניים ראשונים.

אז אפשר לספר כי ה-GSi תעשה שימוש במנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, נפח של 1.4 ליטר, הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ. בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית, זה מספיק לביצועים חמימים: 8.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 207 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על בין 16.1 ל-15.9 ק"מ לליטר, בהתאם למידת החישוקים שתבחרו.

אופל קורסה GSi - נחשף המפרט


ה-GSi מסמלת את סוף חיי הדגם של הקורסה הנוכחית, המכונה "קורסה E". המכונית, שהוצגה בשנת 2014 כמתיחת פנים מקיפה של ה"קורסה D" מ-2006, מתבססת עדיין על פלטפורמה של פיאט פונטו - זכר לשיתוף הפעולה הכושל בין ג'נרל מוטורס (בעלת הבית הקודמת של אופל) לבין פיאט.

הדור החדש של אופל קורסה צפוי בתוך כשנה, ויתבסס הפעם על פלטפורמה משותפת לפיג'ו 208 וסיטרואן C3. אופל נמצאת מאז שנה שעברה בבעלות קונצרן PSA הצרפתי.

אופל קורסה GSi - נחשף המפרט


שיווק ה-GSi צפוי להתחיל באירופה בקיץ הקרוב. בשלב זה לא ידוע האם בכוונת חברת שלמה, יבואנית אופל, להציעה בישראל. עם זאת, דגם ה-OPC החזק ויקר יותר מוצע אצלנו, מה שמגדיל את הסיכוי לכך.