קונצרן הרכב הגרמני דיימלר, שמייצר את דגמי מרצדס, הודיע על כוונתו להשקיע חצי מיליארד יורו במפעל האמבאך שבצרפת. המפעל, שמייצר כיום את דגמי סמארט, ישודרך וייצר לראשונה דגם שנושא את סמל מרצדס - גרסה חשמלית של ה-A-קלאס.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי המכונית, שתשווק תחת תת המותג EQ של מרצדס, תיוצר לצד הפור-טו (ForTwo) של סמארט. גם מכונית המיקרו צפויה לעבור לחשמול מלא בקרוב, כאשר מותג סמארט יפסיק לייצר מכוניות עם מנוע בעירה פנימית.

במרצדס סירבו לפרט בנוגע למועד תחילת הייצור של הרכב החדש. בחודש ספטמבר שעבר היצרנית חשפה את ה-EQA, מכונית תצוגה קומפקטית עם הנעה חשמלית וטווח נסיעה של קרוב ל-400 ק"מ. זה היה קדימון לגרסה החשמלית של מרצדס A-קלאס, שמושקת בימים אלה בחו"ל ותגיע בקרוב לישראל.

מרצדס תייצר קומפקטית חשמלית בצרפת
מרצדס EQA, גרסת תצוגה

על-פי תוכניות דיימלר, מרצדס וסמארט ישיקו יותר מעשרה כלי רכב חשמליים עד לשנת 2022. ביצרנית מעריכים כי מכירות אלו יעמדו על בין 15 ל-25 אחוז מכלל המכירות של מותגי הקונצרן עד ל-2025. סמארט תפסיק ייצור מכוניות עם מנוע בעירה פנימית בשנת 2020, ומשווקת רק חשמליות בארה"ב כבר עתה.

"מפעל סמארט בהאמבאך יהיה חלק מרשת ייצור גלובלית של מכוניות קומפקטיות, שתובל על-ידי המפעל בראשטאט, גרמניה", כך נמסר מפי מנהל הייצור של מרצדס, מרקוס שייפר, בהודעה שפורסמה. מרצדס תייצר דגמי EQ קומפקטיים גם בראשטאט, המפעל בו מיוצרות כיום מרצדס A-קלאס ו-GLA.

מרצדס תייצר קומפקטית חשמלית בצרפת
מרצדס A-קלאס

עוד לפני ה-A-קלאס החשמלית, מרצדס תחשוף רכב חשמלי ראשון בשם EQC, רכב פנאי בגודל בינוני שיתבסס על ה-GLC (פלטפורמת ה-C-קלאס). ייצור רכב זה צפוי להתחיל בשנה הבאה בגרמניה.