קיה ספורטאז', רכב הפנאי הנמכר ביותר בישראל בשלוש השנים הקודמות והשני הכי נמכר השנה (אחרי תאומו יונדאי טוסון), עובר מתיחת פנים. העדכון, שנחשף כעת, צפוי להימכר בישראל מסוף השנה, כך נמסר מחברת טלקאר, יבואנית המותג.

ביצרנית הקוריאנית בחרו בעדכון קל יחסית, כפי שניתן לראות בתמונות הראשונות שנחשפו. מופיעה בהן גרסת ה-GT הבכירה, שמקבלת סבכה בצבע שחור מבריק, עדכון ליחידות התאורה הראשיות והמשניות, חישוקים קלים בעיצוב חדש ופס אדום במקום כרום בין הפנסים האחוריים. מרבית השינויים הללו יגיעו - בעיצוב מעט שונה - גם לגרסאות הבסיס של הספורטאז'.

קיה ספורטאז' מחודש - בישראל בסוף השנה
קיה ספורטאז' המחודש (למעלה) והדגם לפני מתיחת הפנים (גרסת GT בשניהם)

קיה תציע מלבד זאת גם חמישה גווני מרכב חדשים, בעוד בתא הנוסעים תמצאו מערכת מולטימדיה עם מסך "8 (בתוספת תשלום, עדיין "7 בגרסאות הבסיסיות). שינוי קל בוצע בין היתר גם לעיצוב גלגל ההגה ופתחי האיוורור, כעת עם גלגלת פתיחה תחתונה במקום צדית בפתחים המרכזיים. כן יוצע תא נוסעים בשילוב צבעים חדש, שתמונתו לא פורסמה (אפור עם שחור).

קיה ספורטאז' מחודש - בישראל בסוף השנה
ספורטאז' מחודש (למעלה) ויוצא, גרסאות GT

מתחת למכסה המנוע הספורטאז' מציע מנוע טורבו-דיזל חדש, עם נפח של 1.6 ליטר במקום 1.7 ליטר בעבר. המנוע החדש יוצע בשני הספקים - 115 או 136 כ"ס - ולא ידוע אם יוצע בישראל. טלקאר אמנם מציעה את מנוע ה-1.7 בסיד ובפורטה, אך נמנעה לעשות זאת עד כה בספורטאז'. מקיה לא נמסר אם בוצעו שינויים כלשהם למנועי ה-1.6 ו-2.0 ליטר בנזין, שמהווים את עיקר המכירות בישראל.

קיה ספורטאז' מחודש - בישראל בסוף השנה
ספורטאז' מחודש (למעלה) ויוצא, גרסאות GT

לצד אלו, קיה תציע גם גרסת כלאיים ראשונה לספורטאז', עליה דיווחנו לכם לאחרונה. מחברת טלקאר נמסר כי שיווקה עשוי להתחיל ב-2019, אם יושגו הסכמות בנוגע לכך עם היצרנית. גרסה זו תציע מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר ומנוע עזר חשמלי. מפרט מלא שלה עדיין לא פורסם.