בתחילת 2018 נכנסה לתוקף תקנה המחייבת כל רכב חדש במערכות התרעה על סטייה מנתיב ועל אי-שמירת מרחק. מדובר בבשורה חשובה, אך יש לציין כי על מנת לעמוד בה מספיקה התקנה של מערכת שאינה מקורית.
 
אין ספק כי מערכת כזאת, המוצעת כיום בישראל על-ידי מספר יצרנים, מוסיפה רבות לבטיחות, וחשיבותה רבה מכיוון שזו תותקן בדגמים שאינם כוללים מערכת מקורית של היצרן. הבעיה היא שמערכת כזאת זוכה להטבת מס זהה לזו של מערכת מקורית, כך שהתמריץ לייבא דגם עם מערכת מקורית אינו גדול. 

מערכת שאינה מקורית לא רק שאינה מיטבית ככל שניתן בדגם נתון (מיקום המצלמה או התקן הרדאר), אלא שזו אינה משתלבת במערכות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית או תיקון סטייה. 

דגשים והערות
יחד עם זאת – ובלי קשר לחוק הישראלי – ישנם יבואנים המציעים מערכות בטיחות מתקדמות בדגמים המשווקים על ידם, גם מעבר למה שנדרש בחוק. לאור זאת, ומכיוון שאנחנו סבורים שלמערכות כאלה יש חשיבות רבה ביותר, החלטנו לבדוק אלו מערכות בטיחות מתקדמות מוצעות בקרב הדגמים המיועדים למשפחה המורחבת – כלומר, אלו דגמים בעלי 7 מושבים הם בעלי רמת הבטיחות הגבוהה ביותר. אחרי שבשבוע שעבר סקרנו דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת עד 200,000 שקל, הרי שהפעם נבדוק דגמי 7 מושבים בטיחותיים מעל 200,000 שקל. 

בשונה מסקירות אחרות, בסקירה זו התייחסנו בין השאר לדגמים בעלי 7 מושבים בכלל – בעיקר בשל העובדה שחלק גדול מהדגמים האלו הם דגמי פנאי, כמקובל בימים אלו; למעשה, מתוך 40 דגמי 7 מושבים הנמכרים בישראל, בדיוק מחצית מהדגמים (נכון להיום) הם רכבי פנאי.

חשוב לציין כי רמת הבטיחות של כל דגם תלויה רבות גם בעמידות שלו בתאונה, המוצאת ביטוי במבחני ריסוק. לכן הבאנו גם את ציון הבטיחות שקיבל כל דגם במבחני הריסוק של יורו NCAP. יצוין כי מבחנים שנערכו עד 2015 מחמירים פחות מאלה החדשים יותר, ויש להתייחס לציונים אלה בהתאם.  כדאי לשים לב שברשימה הספציפית הזו, דגמים רבים לא נבחנו במבחני ריסוק אירופיים, מהסיבה שברוב המקרים מדובר בדגמים שאינם משווקים באירופה.

במקרים מסוימים, הדגם המיובא לישראל אינו כולל את כל אבזור הבטיחות שהיה ברכב שנבחן, לפעמים ללא מערכת כלשהי. במקרים אחרים, נבחנים דגמים מסוימים עם מערכות בטיחות – המוצעת כחבילה, Safety Pack – ובלעדיהן, ובמקרים כאלה מקבל הרכב שני ציונים, וחשוב לדעת איזו מבין שתי הגרסאות משווקת בארץ.

הרשימה מחולקת לארבע קבוצות: א. דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות מעל הנדרש בחוק; ב. דגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות, אך עדיין מחויבים להתקנה מקומית של מערכת התרעה; ג. דגמים עם מערכות בטיחות שאינן מוצעות באופן תקני; ד. דגמים ללא מערכות בטיחות מתקדמות כלל. מתוך 21 דגמים ברשימה זו, 12 דגמים מוצעים עם מערכות בטיחות מתקדמות באופן תקני (מתוכם 8 דגמים בעלי מפרט העולה על הנדרש על פי חוק), בעוד ש-4 דגמים לא מוצעים כלל עם מערכות בטיחות מתקדמות.

הדגמים מסודרים בכל קבוצה לפי סדר א'-ב'. הסקירה כוללת את מערכות הבטיחות התקניות המקוריות, את הנוספות לפי גרסה/רמת גימור ואת ציוני המבחנים לפי יורו NCAP. 

הסקירה פורסמה במקור ביוני 2018, ועודכנה בנובמבר 2018.
_________________________________

א. דגמים עם מערכות בטיחות מעל לנדרש בחוק

אודי Q7 – החל מ-555,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי
מערכות נוספות (במסגרת חבילת אבזור 'לימיטד', בשווי 65,000 שקלים) תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך מצלמות היקפי
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 94%; ילדים 88%; הולכי רגל 70%; מערכות בטיחות 76%

למרות תג מחיר מהגבוהים בסקירה זו, מפרט מערכות בטיחות המתקדמות הבסיסי של אודי Q7 צנוע יחסית – וזה עוד מפרט משופר לדגמי 2018 ואילך, עם כניסת התקנות החדשות לתוקף. יחד עם זאת, רמת הבטיחות עדיין גבוהה גם עם המפרט הבסיסי – במבחני הריסוק נבחן Q7 עם מפרט אביזרי בטיחות מצומצם ביחס לזה המוצע בישראל (בלימה אוטונומית בלבד).

אודי Q7 עם 7 מושבים מוצע רק בהזמנה מיוחדת, ומשך זמן ההמתנה נאמד בכ-4 חודשים.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


בנטלי בנטאייגה – החל מ-1,610,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (ללא זיהוי הולכי רגל) עם ראיית לילה, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי
מערכות נוספות (ב-V8 - במסגרת חבילת אבזור 'מולינר'/'סיטי', ב-220,000 שקלים) בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל​, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות טרם נבחן

מדגמי הפנאי היקרים ביותר בישראל. מוצע עם מגוון מערכות הבטיחות המתקדמות, אם כי לא רק שאלו אינן המתקדמות מסוגן (בלימת חירום אוטונומית ללא יכולת תמרון חירום, למשל), אלא שהמפרט התקני כולל חוסרים תמוהים (זיהוי הולכי רגל, למשל, מוצע בתשלום).

מחיר בנטאייגה, במקור, מתחיל ב-1,575,000 שקלים - אך זהו מחיר עבור גרסה עם חמישה מקומות ישיבה. עבור שני מקומות נוספים תידרש תוספת של 35,000 שקלים.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


וולוו XC90 – החל מ-515,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי תמרורי מהירות
מערכות נוספות (החל מרמת גימור 'אינסקריפשן', ב-560,000 שקל) תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 97%; ילדים 87%; הולכי רגל 72%; מערכות בטיחות 100%

דגם ה-7 מקומות הבטיחותי ביותר בסקירה, והבטיחותי ביותר בישראל. לא רק שמפרט אביזרי הבטיחות של וולוו XC90 נדיב בפני עצמו (אם כי ישנם דגמים עממיים בעלי מפרט תקני עשיר יותר), אלא שהציונים במבחן הריסוק הם מהגבוהים ביותר בהיסטוריית יורו NCAP עד היום – שני רק לאחיו הקטן XC60.

הדגם מוצע בישראל מאז יוני 2015. אחד משלושה דגמי 7 מקומות בעל אפשרות למערכת הנעה היברידית, והיחידי מביניהם שמציע טעינת-רשת (פלאג-אין). 

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


טויוטה היילנדר – החל מ-330,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות (מרמת גימור XLE, ב-400,000 שקלים) ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות טרם נבחן

אחד מתוך חמישה דגמים שמוצע עם 8 מקומות ישיבה, וגם אחד משלושה (ברשימה זו) שמוצע עם אפשרות למערכת הנעה היברידית. טויוטה היילנדר מוצע בישראל רק באמצעות היבואן המקביל של טויוטה, 'אוטומקס'.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


לקסוס RX L – החל מ-498,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, זיהוי תמרורי מהירות, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור (כולל בלימה אוטונומית)
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2015) 5 כוכבים; מבוגרים 91%; ילדים 82%; הולכי רגל 79%; מערכות בטיחות 77%

גרסה מוארכת של רכב הפנאי RX, המוצעת בישראל מיוני 2018. לקסוס RX L הוא אחד משלשות הדגמים היחידים ברשימה זו שמוצעים עם מערכת הנעה היברידית.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


מרצדס GLS – החל מ-735,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך צילום היקפי
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחן

אחד מהדגמים היקרים ברשימה – שני רק ללנד רובר ריינג' רובר ספורט. מרצדס GLS מוצע עם מפרט אביזרי בטיחות תקני עשיר ואחיד בכל רמות הגימור.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


מרצדס V קלאס – החל מ-520,500 שקלים (כולל מע"מ)
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך צילום היקפי
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחן

מוביל נוסעים יוקרתי על בסיס מרצדס E קלאס (מהדור הקודם), המיועד בעיקר לשוק התחבורה הציבורית (מוניות, שירותי הסעות יוקרתיים, מורי דרך). למרות הייעוד והמוצא המסחרי, המפרט כולל מבחר מערכות בטיחות מתקדמות נרחב יחסית.

את מרצדס V קלאס ניתן להזמין עם 7 או 8 מקומות ישיבה.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


סאנגיונג רקסטון – החל מ-240,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי תמרורי מהירות
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחן

סאנגיונג רקסטון הוא לא רק רכב השטח הזול ביותר בישראל, אלא שמפרט אביזרי הבטיחות שלו עשיר בהרבה ביחס למתחריו הישירים; בשביל לקבל מפרט אבזור בטיחות דומה בלנד קרוזר, למשל, צריך לשלם עוד 160,000 שקל.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


קאדילק אסקלייד – החל מ-700,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית (בנסיעה לפנים ובנסיעה לאחור; ללא זיהוי הולכי רגל או רוכבי אופניים), התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים, צילום היקפי 360 מעלות
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחן​

למרות גילו הלא צעיר (2013), רכב הפנאי הגדול של קאדילק מצויד במבחר עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות - גם אם לא תמיד מדובר במערכות המתקדמות ביותר (בלימה אוטונומית ללא זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, או יכולת תמרון חירום).

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


קיה קרניבל – החל מ-235,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחן

אחרי כשנתיים וחצי בשוק המקומי, הכריזה יבואנית קיה על קרניבל מעודכן, הכולל בין השאר גם מערכות בטיחות מתקדמות. למרות שהדגם המעודכן התייקר ב-10,000 שקל ברמת הגימור הבסיסית (וב-7000 שקל ברמת הגימור הגבוהה), עדיין מדובר בדגם הזול ברשימה זו המוצע מערכות בטיחות מתקדמות. ההכרזה על התחלת שיווק הדגם המעודכן נעשתה בתחילת מאי, אך המלאי בפועל יגיע ביולי.

קיה קרניבל הוא אחד מחמשת הדגמים היחידים ברשימה להם 8 מקומות ישיבה.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


קרייזלר פסיפיקה – החל מ-290,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור (כולל התרעה)
מערכות נוספות (מרמת גימור 'לימיטד', ב-350,000 שקלים) בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית, צילום היקפי 360 מעלות
מבחן בטיחות טרם נבחן

קרייזלר פסיפיקה, המוצע בישראל מאוגוסט 2018, מוצע בשתי רמות גימור הנבדלות במפרט אבזירי הבטיחות באופן משמעותי. לרמת הגימור הנמוכה, 'טורינג L', מפרט בטיחות דל למדי – לא רק שמדובר באכזבה ביחס לת המחיר הגבוה, אלא שברמת גימור זו אף נדרשת התקנה של מערכת התרעה מקומית. ברמת הגימור הגבוהה והיקרה יותר יש אבזור מלא – ואין צורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית. 

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל

_________________________________

ב. דגמים עם מערכות מתקדמות, החייבים גם במערכת התרעה

לנד רובר דיסקברי – החל מ-578,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב ותיקון
מערכות נוספות החל מרמת גימור 'SE' של גרסת 3.0 ל' דיזל (מ-612,000 שקלים) - עמעום אורות אוטומטי; החל מרמת גימור HSE (מ-648,000 שקלים) - ניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי, התרעה על תנועה חוצה מאחור; החל מרמת גימור 'HSE Luxury' (מ-745,000 שקלים)​ - בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות (2015, לא תקף בישראל) 5 כוכבים; מבוגרים 90%; ילדים 80%; הולכי רגל 75%; מערכות בטיחות 73%

עקרונית, לנד רובר דיסקברי הוא אחד הדגמים הבטיחותיים ביותר בסקירה זו, וגם מפרט אביזרי הבטיחות שלו נרחב יחסית – אבל היעדר מערכת התרעה על אי-שמירת מרחק, שדווקא מוצעת בחו"ל, אינה מוצעת בארץ. המשמעות היא לא רק שציון הריסוק של דיסקברי אינו תקף בישראל (מאחר והוא נבחן עמה במבחני הריסוק), אלא שגם נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית, אפילו בגרסה היקרה והמאובזרת ביותר שמחירה נושק ל-800,000 שקלים.

ראוי לציין כי רק בגרסה החזקה של דיסקברי (3.0 ל' דיזל) יש גם נקודות עיגון לכסא תינוק (איזופיקס) במושב הנוסע הקדמי. 

החל מנובמבר 2018, מוצע דיסקברי 5 עם מפרט אבזור בטיחות משופר – עם מערכת לתיקון סטייה מנתיב (תקנית בכל הגרסאות/רמות הגימור; קודם לכן רק ב-HSE Luxury של גרסת 3.0 ל' דיזל) ועמעום אורות אוטומטי (החל מרמת גימור SE של גרסת 3.0 ל' דיזל; קודם לכן רק ב-HSE Luxury של גרסת 3.0 ל' דיזל). מנגד, מערכת ניטור השטחים המתים מוצעת כעת רק מרמת הגימור HSE (בעבר – גם ב-SE), אבל זו כוללת כעת גם תיקון.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


לנד רובר דיסקברי ספורט – החל מ-389,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב; כרית אוויר להגנה על הולכי רגל
מערכות נוספות (החל מרמת גימור 'HSE', ב-439,000 שקלים) עמעום אורות אוטומטי; (החל מרמת גימור 'HSE Luxury', ב-496,000 שקלים) תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מבחן בטיחות (2014, לא תקף בישראל) 5 כוכבים; מבוגרים 93%; ילדים 83%; הולכי רגל 69%; מערכות בטיחות 82%

רכב הפנאי הזול ביותר של לנד רובר מוצע מיומו הראשון בארץ (מרץ 2015) עם מערכות בטיחות מתקדמות, ואפילו עם כרית אוויר להגנה על הולכי רגל – מהדגמים הבודדים בשוק שמוצעים עם מערכת כזו (ביחד עם וולוו V40). יחד עם זאת, כיום מדובר במפרט צנוע יחסית, שאינו תואם את המחיר הגבוה.
 
כמו בדיסקברי, גם לנד רובר דיסקברי ספורט חסר מערכת התרעה על אי שמירת מרחק – כך שגם ציון הבטיחות אינו תקף בישראל, וגם יש צורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


לנד רובר ריינג' רובר ספורט – החל מ-840,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחן

למרות שלנד רובר ריינג' רובר ספורט הוא מהדגמים היקרים ביותר בסקירה – שני רק לבנטלי בנטאייגה – מפרט אביזרי הבטיחות המתקדמים שלו דל ביותר, ואף לא ניתן להרחבה. 

כמו בדגמי לנד רובר אחרים, גם לנד רובר ריינג' רובר ספורט חסר מערכת התרעה על אי שמירת מרחק הנדרש על פי התקן הישראלי, כך שנדרשת השלמה של מערכת התרעה בהתקנה מקומית – החל מהגרסה הזולה ביותר ועד זו היקרה ביותר, שמחירה מעל מיליון שקל.

ריינג' רובר ספורט מוצע גם בגרסה היברידית – שהיא גם זולה יותר (החל מ-654,000 שקלים) וגם מוצעת עם מפרט אביזרי בטיחות עשיר יותר ביחס לגרסאות אחרות – אך זו מוצעת עם 5 מקומות ישיבה בלבד, ולכן לא מתאימה לסקירה זו.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


פורד אקספלורר – החל מ-299,500 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור
מערכות נוספות (מרמת גימור 'לקשרי', ב-329,000 שקלים) התרעה על אי שמירת מרחק, בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות טרם נבחן

דגם וותיק (2010). פורד אקספלורר מוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות מאז התחלת שיווק הדגם המעודכן, בדצמבר 2015. למרות המחיר הגבוה, מדובר במפרט מערכות בטיחות דל יחסית, שלא רק מחסיר מערכת בטיחות קריטית כמו בלימה אוטונומית – אלא גם מצריך השלמה של מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל

_________________________________

ג. דגמים ללא מערכות בטיחות המוצעות באופן תקני

אינפיניטי QX60 – החל מ-399,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות (מרמת גימור 'היי טק', ב-479,000 שקלים) בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור (כולל בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור), מערך צילום היקפי
מבחן בטיחות טרם נבחן

רכב הפנאי הגדול והיוקרתי, אינפיניטי QX60, מוצע בישראל מאמצע 2014 – אבל רק בשנה האחרונה נוספה רמת גימור הכוללת מבחר עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות; רמת גימור זו נוספה מספר חודשים אחרי התחלת שיווק הגרסה המעודכנת של הדגם (מרץ 2017), והיא יקרה ב-80,000 שקל ביחס לרמת הגימור הבסיסית.

בשתי רמות הגימור הנמוכות יותר, החסרות מערכות בטיחות מתקדמות, נדרשת התקנה של מערכת התרעה בהתקנה מקומית; ברמת הגימור הבכירה אין צורך במערכת כזו.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


טויוטה לנד קרוזר – החל מ-320,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות (מרמת גימור 'לימיטד', ב-400,000 שקלים) בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי תמרורי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית
מבחן בטיחות טרם נבחן

אחד משלושת רכבי השטח היחידים ברשימה. טויוטה לנד קרוזר הוצע לראשונה עם מערכות בטיחות מתקדמות רק בדגם המעודכן – המוצע בישראל מפברואר 2018 – ורק בגרסה/רמת גימור היקרה ביותר, המוצעת עם מרכב ארוך בלבד.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


פולקסווגן קאראוול/מולטיוואן – החל מ-410,000 שקלים (כולל מע"מ)
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות (בתוספת תשלום) בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי שמירת מרחק, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית; (החל מרמת גימור 'ביזנס', ב-688,000 שקל) עמעום אורות אוטומטי
מבחן בטיחות טרם נבחן

כמו מרצדס V קלאס, גם טרנספורטר מכוון יותר לשוק המוסדי ופחות לשוק הפרטי. הדגם הנוכחי מוצע בישראל מאמצע 2016, ולמרות המחיר הגבוה - מערכות בטיחות מתקדמות אינן חלק מהמפרט התקני; עבור כל מערכת נדרש תשלום נפרד, כשלעתים מערכת אחת מחייבת הקנה של מערכת (או מספר מערכות) אחרת, דבר שגורם לעלייה נוספת במחיר הלא-נמוך ממילא.

רק ברמת הגימור הבכירה – 'ביזנס', שמחירה נושק ל-700,000 שקל – יש מפרט אביזרי בטיחות תקני כראוי – אם כי מערכת לעמעום אורות עדיין מוצעת בתשלום נפרד. ל'ביזנס' 6 מקומות ישיבה (במקום 7 ברמות הגימור הזולות יותר).

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


שברולט טראוורס – החל מ-250,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות (מרמת גימור 'LT 2x4', ב-275,000 שקלים) ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור; (מרמת גימור 'LT 4x4', ב-305,000 שקלים) מערך צילום היקפי; (מרמת גימור 'פרמייר', ב-330,000 שקל) בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי
מבחן בטיחות טרם נבחן

שברולט טראוורס אחד הדגמים הבודדים ברשימה המוצע עם 8 מקומות ישיבה (בגרסאות ההנעה הקדמית). מערך הבטיחות המוצע ברמת הגימור הבכירה נדיב יחסית, אבל בדגם חדש (הוצג בתחילת 2017) שתג המחיר שלו מתחיל 250,000 שקלים, היינו מצפים למערך אביזרי בטיחות גם ברמת הגימור הבסיסית.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל

_________________________________

ד. דגמים ללא מערכות בטיחות בכלל

טויוטה סיינה – החל מ-290,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחנה

למרות שבחו"ל היא מוצעת עם מערכות בטיחות מתקדמות, בישראל לא מוצעת טויוטה סיינה עם מערכות בטיחות מתקדמות בכלל – זאת למרות מחירה הגבוה.

מעבר לכך, מדובר באחד הדגמים הבודדים ברשימה שמוצע עם 8 מקומות ישיבה. הדגם משווק בישראל על ידי היבואן המקביל של טויוטה, 'אוטומקס'.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


סאנגיונג רודיוס – החל מ-216,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות טרם נבחנה

למרות שלא מדובר בדגם וותיק במיוחד (בישראל מיוני 2013), סאנגיונג רודיוס כלל לא מוצע – לא בישראל ולא בעולם – עם מערכות בטיחות מתקדמות.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


סיאט אלהמברה – החל מ-211,000 שקלים
מערכות המוצעות באופן תקני אין
מערכות נוספות אין
מבחן בטיחות (2010) 5 כוכבים; מבוגרים 96%; ילדים 80%; הולכי רגל 46%; מערכות בטיחות 71%

הדגם הזול ביותר בסקירה זו, וגם אחד הוותיקים. למרות שבחו"ל היא מוצעת עם מערכות בטיחות מתקדמות (התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי תמרורי מהירות), בישראל לא מוצעת סיאט אלהמברה בכלל עם מערכות בטיחות מתקדמות.

מבחן הריסוק נעשה אמנם ללא מערכות הבטיחות המתקדמות, כך שהציון עדיין תקף – אבל מדובר במבחן ישן, שנערך בתקן מחמיר פחות מהמקובל כיום.

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל

_________________________________

דגמים שיוצעו בישראל בחודשים הקרובים; מפרטי אבזור הבטיחות לא ידועים בשלב זה

ב.מ.וו X5
מבחן בטיחות טרם נבחן
תחילת השיווק בישראל רבעון שני 2019

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


ב.מ.וו X7
מבחן בטיחות טרם נבחן
תחילת השיווק בישראל אפריל 2019

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


הונדה CR-V
מבחן בטיחות טרם נבחן
תחילת השיווק בישראל סוף 2018
הערות דור חדש לחלוטין לרכב הפנאי, שיוצע לראשונה גם עם 7 מקומות ישיבה וגם עם אפשרות למערכת הנעה היברידית (לא נטענת-רשת).

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


יונדאי סנטה פה
מבחן בטיחות טרם נבחן
תחילת השיווק בישראל רבעון ראשון 2019

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


סובארו אסנט
מבחן בטיחות טרם נבחן
תחילת השיווק בישראל לא ידוע

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל


סיאט טראקו
מבחן בטיחות טרם נבחן
תחילת השיווק בישראל רבעון ראשון 2019

דגמים בטיחותיים למשפחה המורחבת – מעל 200,000 שקל