יגואר אי-פייס (E-Pace), רכב הפנאי הקטן ביותר בהיצע יצרנית מכוניות היוקרה, זוכה לעדכון לקראת 2019. מבלי לשנות את העיצוב החיצוני או הפנימי, יגואר מוסיפה מנוע בסיס חדש, מתלים אדפטיביים ולא פחות חשוב - בינה מלאכותית.

ליתר דיוק, האי-פייס יוצע ברמות האבזור הגבוהות עם מערכת המזהה את ההרגלים שלכם, ומתאימה מאפיינים שונים של הרכב לפי טעמכם. למשל סוג המוזיקה המושמע לפי שעות היום, כיוון המושב, עוצמת המיזוג ועוד. המערכת אף תוכל ללמוד את שגרת השיחות שלכם בטלפון ולהציע להתקשר למספר אליו אתם מחייגים בקביעות.

מלבד המערכת החכמה, יגואר מוסיפה להיצע התוספות גם מתלים מתכווננים אלקטרונית. אלו נעזרים בחיישנים שמנטרים את הכביש בכל שתי אלפיות שנייה ומשנים את קשיחות הבולם בכל עשר אלפיות, לטובת תמהיל מיטבי של נוחות ויכולת דינמית.

יגואר אי-פייס מקבל בינה מלאכותית ומנוע חדש


ולמי שדווקא רוצה לחסוך, יחסית, יגואר אי-פייס יוצע מעתה גם עם מנוע חדש - יחידת 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 200 כ"ס, שתמוצב מתחת למנועים הקיימים (אותו נפח אך עם 250 או 300 כ"ס). גרסת הבסיס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות. בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, היא מציעה תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 12.2 ק"מ לליטר.

יגואר אי-פייס מקבל בינה מלאכותית ומנוע חדש


נכון לעתה לא ידוע אילו מהשינויים הללו יגיעו לישראל, ומה יהיה מחירם. יגואר אי-פייס משווק כיום במחיר התחלתי של 318 אלף שקל.