האם מוסכים מפלים לרעה נשים בגובה התשלום? למרות שלא ניתן לקבוע זאת בוודאות, נתונים של חברת ERN סליקת תשלומים, שהגיעו לידי "אוטו", מצביעים על כך שנשים משלמות בממוצע קרוב ל-10% יותר מגברים.

הנתונים, שמתייחסים לחודשים ינואר-אפריל 2018, מצביעים על כך שגובה עסקה ממוצעת ששולמה על-ידי אישה במוסך עמד על 7,695 שקל, לעומת 7,083 שקל בממוצע לעסקה שביצע גבר. מדובר בזינוק של 15% בגובה העסקה הממוצעת של אישה במוסך ורק כאחוז בעסקה שביצע גבר בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2017. הנתונים מתייחסים לכלל השירותים המוצעים במוסכים, כולל טיפולים ותיקונים מכל הסוגים.

נשים משלמות כמעט 10% יותר מגברים במוסך


מהנתונים עולה כי היקף העסקאות שביצעו נשים במוסך צמח בשישה אחוזים, אך עומד עדיין על שיעור נמוך בהרבה מחלקן באוכלוסיה - רק כ-20% מהעסקאות במוסכים שולמו על-ידי נשים, לעומת 59% על-ידי גברים. יתר העסקאות שולמו על-ידי תאגיד.

בכלל שוק המוסכים, ניכרת עלייה במחיר עסקה ממוצעת של 6%, מ-6,981 שקל בינואר-אפריל 2017 לעומת 7,413 שקל בממוצע השנה. מספר העסקאות הכולל דווקא ירד (בכ-3%), זאת בעיקר בשל ירידה במספרן במרכז (קרוב ל-4%). בדרום ובצפון חלו עליות של יותר מ-3%. מחיר העסקאות הממוצעות עלה בכל האזורים בשיעור של בין חמישה לשמונה אחוזים.