סבסטיאן פטל ניצח בגרנד פרי הקנדי שנערך במונטריאול והשיג בכך את ניצחונו השלישי העונה. זה היה ניצחון ראשון לפרארי מאז 2004 במסלול על שם ז'יל וילנייב, אחד הנהגים המיתולוגיים שלה.

פטל, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, שלט במירוץ מתחילתו ועד סופו כאשר ואטרי בוטס במרצדס מנסה לדלוק אחריו מהזינוק, אך לא ממש מסכן אותו. בשלבי הסיום הוריד בוטס את הקצב אחרי שהדלק במכונית החל להיגמר מה שאפשר למקס וורסטפן ברד בול להתקרב אליו - אך לא לעקוף.

פורמולה 1: סבסטיאן פטל ופרארי שלטו במונטריאול


המירוץ החל בתאונה דרמטית בהקפה הראשונה, כאשר הגיבור המקומי, לאנס סטרול במכונית הוויליאמס, התנגש בטורו רוסו של ברנדון הארטלי בגלל תקר. ואולם אחרי התאונה הקשה התנהל המירוץ ללא הפתעות ודרמות, כאשר המהלך החשוב בו היה הצלחתו של דניאל ריקרדו ברד בול לעבור את לואיס המילטון במרצדס, בזמן החלפת צמיגים, ולעלות למקום הרביעי. המילטון ניסה בשלבי הסיום לתקוף, אך כרגיל השנה העקיפות קשות והוא נאלץ להסתפק במקום החמישי לפני קימי ראיקונן בפרארי.


הצמד של רנו, ניקו הולקנברג וקרלוס סיינז, תפסו את המקומות הבאים. את רשימת מקבלי הנקודות חתמו אסטבן אוקון בפורס אינדיה וצ'רלס לקלרק במכונית של סאובר. מקלארן נראתה רע מאוד על המסלול במונטריאול, ופרננדו אלונסו פרש לקראת סיום מהמקום העשירי בשל תקלה. בהחלט לא מתנה נפלאה עבור המירוץ ה-300 בקריירת הפורמולה 1 שלו.

פורמולה 1: סבסטיאן פטל ופרארי שלטו במונטריאול


המירוץ במונטריאול היה דל באירועים, ולמעשה נראה שהפרט המרתק בו הייתה דוגמנית (ויני הרלו) שנופפה בדגל השחמט הקפה אחת מוקדם מדי. אבל עם נצחונו של פטל שהעלה אותו למקום הראשון בדירוג הנהגים והעליונות של פרארי, קנדה עשויה להיזכר כנקודת מפנה העונה.
 
גרנד פרי קנדה - תוצאות
1. סבסטיאן פטל - פרארי
2. ואטרי בוטס - מרצדס
3. מקס וורסטפן  - רד בול
4. דניאל ריקרדו - רד בול
5. לואיס המילטון - מקלארן
6. קימי ראיקונן - פרארי
7. ניקו הולקנברג - רנו
8. קרלוס סיינז  - רנו
9. אסטבן אוקון - פורס אינדיה
10. צ'רלס לקלרק - סאובר
 
אליפות הנהגים
1. סבסטיאן פטל - 121 נק'
2. לואיס המילטון - 120 נק'
3. ואטרי בוטס - 86 נק'
4. דניאל ריקרדו - 84 נק'
5. קימי ראיקונן - 68 נק'
 
אליפות היצרניות
1. מרצדס - 206 נק'
2. פרארי - 189 נק'
3. רד בול - 134 נק'
4. רנו - 56 נק'
5. מקלארן - 40 נק'