פולקסווגן תידרש לשלם את אחד הקנסות הגבוהים בהיסטוריה הגרמנית שהוטל על חברה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. משרד התובע של ברונזוויק במדינת סקסוניה התחתונה שבגרמניה, בה ממוקמת פולקסווגן, הודיע על הטלת קנס בסך מיליארד יורו (4.24 מיליארד שקל) על היצרנית.

הסיבה לקנס לפי התובעים היא כשל ניהולי ביצרנית, שהוביל לפיקוח לקוי שאיפשר את זיוף נתוני הזיהום. כזכור במסגרת פרשת "דיזלגייט", נחשף כי פולקסווגן התקינה במכוניות הדיזל שלה ושל מותגים אחרים בקבוצה מערכת ניהול מנוע המסוגלת לזייף את נתוני הזיהום. זאת, באמצעות זיהוי מבחן זיהום והתאמת הפליטה במהלכו, ולאחר מכן החזרת הזיהום בנסיעה בכביש ציבורי.

דיזלגייט: קנס חסר תקדים לפולקסווגן בגרמניה


תוכנת הרמייה הותקנה בכ-10.7 מיליון מכוניות בין 2007 ל-2015, והובילה לזעם במדינות רבות בעולם. בארה"ב פולקסווגן נקנסה בסכום של 4.3 מיליארד דולר (15.43 מיליארד שקל) בגין עבירה זו, זאת במסגרת עסקת טיעון שחתמה עם התביעה האמריקאית.

הקנס שהוטל בגרמניה מסיים אמנם את החקירה הממשלתית בנושא בסקסוניה התחתונה, אך בפני פולקסווגן עדיין עומדות תביעות אזרחיות של בעלי מכוניות. אלו טוענים בין היתר כי ערך מכוניתם נפגע כתוצאה מהפרשה. היצרנית גם עומדת בפני תביעות במדינות נוספות, כמו גם בפני תביעה מצד בעלי המניות, שדורשים פיצוי בגין הסתרת המידע וירידת ערך המניות.