הונדה סיוויק טייפ R, הגרסה הספורטיבית של הונדה סיוויק האצ'בק, קבעה שיא מסלול נוסף. שתי דקות, 53 שניות ו-72 מאיות - זה הזמן שנדרש לטייפ R להקיף את מסלול ספא-פרנקורשמפ בבלגיה, אחד המסלולים הארוכים ביבשת (שבעה ק"מ). זהו זמן ההקפה הקצר ביותר למכונית הנעה קדמית בתולדות המסלול. 

מאחורי ההגה ישב נהגה הבלגי של קבוצת נקג'ימה היפנית, ברטרה באגט, שמתחרה בימים כתיקונם בליגת הסופר GT של יפן עם הונדה NSX-GT. באגט הוא גם אלוף מירוצי סיבולת (WEC) לשנת 2013 בקטגוריית LMP2, תואר אותו השיג יחד עם קבוצת OAK מורגן-ניסאן.

ההישג המרשים של הטייפ R מגיע רק חודש אחרי שיא קודם שקבעה הסיוויק הספורטיבית, אז במסלול מאני-קור הצרפתי. במסלול זה היפנית הספורטיבית רשמה זמן של 2:01.51 דקות. שנה שעברה, בחודש אפריל, הטייפ R שברה גם את שיא הנורבורגרינג למכוניות הנעה קדמית, לאחר שרשמה זמן הקפה של שבע דקות, 43 שניות ושמונה מאיות.

הונדה סיוויק טייפ R קבעה שיא מסלול נוסף
ברטרה באגט והטייפ R בספא-פרנקורשמפ

בניגוד לשני השיאים האחרונים שנרשמו עם מכונית סדרתית במפרט ייצור רגיל, בנורבורגרינג השיגה את השיא מכונית טרום-ייצור (אך במפרט דומה לטענת הונדה).

השיא של ספא-פרנקורשמפ, שהוכרז כעת, לא צפוי להיות האחרון של הונדה בתקופה הקרובה. ביצרנית מבטיחים להוציא את הטייפ R לניסיונות בעוד מסלולים מפורסמים בחודשי הקיץ הקרובים. יהיה מעניין.