חברת א.ד.י מערכות – העוסקת בייבוא ושיווק מערכות נלוות לכלי רכב (מערכות התרעה, מיגון, מולטימדיה ועוד) – רכשה את חברת סרוויז'ן הישראלית תמורת 7 מיליון שקל.

א.ד.י מערכות רכשה את סרוויז'ן הישראלית


סרוויז'ן (Servision) הירושלמית, המעסיקה 25 עובדים, הוקמה בשנת 2000 כחברה לפיתוח וייצור מערכות מעקב לרכב בשליטה מרחוק, באמצעות צילומי וידאו בזמן אמת – דבר שהתאפשר באמצעות פיתוח ייחודי המאפשר העברת קבצי וידאו מכווצים ברוחב פס צר. עד היום הותקנו פיתוחי החברה בכ-70,000 כלי רכב ברחבי העולם – בעיקר בציי רכב הכוללים משאיות, אוטובוסים ורכבות, אבל קיימים יישומים המשרתים גם מתקנים נייחים (מבנים ממשלתיים, גבולות בינלאומיים, מחסנים ועוד).

שוק מערכות המעקב מבוססות הוידאו מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר. כיום יש לחברה יש מחזור הכנסות שנתי של 5 מיליון דולר, ונכון להיום (יוני 2018) יש לחברה צבר הזמנות בגובה 2 מיליון דולר. יחד עם זאת, רכישת סרוויז'ן התרחשה על רקע קשיים כלכליים אליהן נקלעה החברה, שהגיעה למצב של חדלות פרעון. 

א.ד.י מערכות רכשה את סרוויז'ן הישראלית

מימין - אבי זינו, מנכ"ל א.ד.י מערכות; משמאל - אורי רוזנשיין, מנכ"ל קבוצת ש.נ.פ המחזיקה ב-50% מהשליטה בא.ד.י מערכות

בכוונתה של קבוצת א.ד.י מערכות לשלב את הפתרון של סרוויז'ן בתוך מערכות ההתרעה של מובון (מותג המיובא על ידי א.ד.י מערכות), ובכך לתת מענה למערכות ניהול ציי רכב. על פי ההערכות, הליך הפיתוח של המוצר החדש ידרוש השקעה של 2.5 מיליון דולר (כ-10 מיליון שקל) מצד א.ד.י מערכות. חלקה של חברת 'מובון' הקוריאנית בפיתוח המוצר החדש אינו ברור בשלב זה.