בבוקר מירוץ 24 השעות של לה מאן, שעות ספורות לפני הזינוק, אני פוגש בעמדת העיתונות של טויוטה את שיגאקי טומויאמה, נשיא גאזו (Gazoo), חטיבת הספורט של טויוטה. בנוסף לתפקיד זה הוא גם סגן נשיא בכיר עם רשימת תפקידים ארוכה בטויוטה. לצידו המנהל הכללי של קבוצת המירוצים, היסטקה מוראטה, ושניהם כך נראה מרוצים מאוד מהחיבור של פרננדו אלונסו לקבוצה.

עם טויוטה בלה מאן: ראשי טויוטה מאוהבים באלונסו ובמירוצים


"בפעם הראשונה שפגשנו באלונסו" אומר מוראטה, "המסר שלו היה שהוא רוצה לנצח בלה מאן, כאחד משלושת המירוצים החשובים שהוא רוצה לנצח בהם (האחרים: F1 במונקו ואינדי 500; א.ש). ביקשנו ממנו שאם הוא בא אלינו, שינהג בכל העונה (אליפות העולם במירוצי סיבולת; א.ש).

"ברור היה שהוא צריך ללמוד את ההנעה, את המערך היברידי ואת הסוללה. דאגתי מכך שלא יתאים, אבל הוא הבין מיד את הרוח הקבוצתית בה כל אחד סומך על השני. ההערות שלו מאוד עוזרות והוא היה למרכיב חשוב בקבוצה".  

עם טויוטה בלה מאן: ראשי טויוטה מאוהבים באלונסו ובמירוצים


גם טומויאמה נלהב מהנהג הספרדי: "נשמח שאלונסו ימשיך איתנו, וננהל איתו משא ומתן על כך. תוך זמן קצר הוא התאקלם באופרציה שלנו ונהיה מאוד תחרותי כאן, והוא מאוד חברותי, הוא 'גיימר' מצוין ויש לו הרבה מעריצים ביפן. אלונסו הוא הנהג המושלם עבור טויוטה אז נשמח שהוא יישאר איתנו. ההיסטוריה של גאזו אינה ארוכה ומפורסמת, בייחוד באירופה, והוא יכול להיות זרז טוב כדי להפיץ זאת בעולם". 

אמינות 
נושא האמינות עלה שוב ושוב בשיחות עם אנשי טויוטה, וטומויאמה מסביר את הראיה שלו: "האמינות הייתה מאוד חשובה לנו הפעם. כבר עשינו מכונית מהירה, והשאלה הייתה איך אנו משפרים אמינות. זו שאלה קשה כי זו לא רק המכונית עצמה, אלא דרך הפעולה של הקבוצה כולה. טומי מאקינן (ארבע פעמים אלוף העולם בראלי; א.ש) אמר שיש שלוש דרכים לשפר אמינות: שקיפות, אמון ואחריות – והשנה ניסינו ששלושת הגורמים האלה יוחדרו לקבוצה". 

עם טויוטה בלה מאן: ראשי טויוטה מאוהבים באלונסו ובמירוצים


העתיד והסיום
ומה חושבים בטויוטה לגבי העתיד עם התקנות המשתנות של אליפות ה-WEC ב-2020? "ללה מאן יש היסטוריה ארוכה עם 86 מירוצים, וטויוטה השתתפה רק בעשרים. זה קשה ליצרן יפני להשתלב בתרבות הספורט של אירופה, אבל זו הזדמנות חשובה. ואם כבר הצלחנו לעשות זאת ולהשתלב, אז לא כדאי לעזוב; יותר חשוב לנו להישאר בזירה מאשר לנצח במירוץ".

בסוף המירוץ. במסיבת העיתונאים של המנצחים טומויאמה כבר נראה מחייך מאוזן לאוזן: "19 פעמים התחרינו בלה מאן ולא הצלחנו לנצח. הניצחון הוא הזדמנות נהדרת לשנות את ההיסטוריה שלנו בספורט".