ניסאן וסדנת העיצוב האיטלקית איטלדיזיין מציגות: GT-R50. מכונית תצוגה חדשה ומסקרנת של יצרנית הרכב היפנית, בשיתוף בית העיצוב האיטלקי, מציינת 50 שנה ל-GT-R ולאיטלדיזיין, וגם את הפעם הראשונה בה היצרנית משתפת פעולה עם בית העיצוב.

מכונית התצוגה, בשמה המלא "GT-R50 על-ידי איטלדיזיין", מסמלת את 50 השנים הראשונות של מכונית הספורט האהובה, אבל גם את הסוף של הדור הנוכחי - שנמצא בייצוא מאז 2007. בניסאן מדגישים עם זאת כי היא לא רומזת על מראה הדור הבא של ה-GT-R.

עיצוב ה-GT-R50 שונה למדי מהמכונית עליה היא מבוססת. שינויים נרחבים בוצעו לחרטום, בו בולט במיוחד עיטור זהב גדול, יחידות התאורה חדשות וצרות יותר, ומכסה המנוע מציע חופת כוח בולטת יותר.

ניסאן GT-R חוגגת 50 עם עזרה מאיטלקים


מהצד בולטים פתחי קירור גדולים יותר בעיטור זהב, בעוד הגג הונמך ומציע מבנה קעור יותר (או דמוי חופות). ה-GT-R50 מצוידת גם בחישוקי "21 בעיצוב חדש. מאחור מוטיב הזהב חוזר ובגדול, לצד שמשה אחורית חדשה וגדולה יותר וכנף ענקית ומתכווננת. בתא הנוסעים תמצאו שפע חלקי סיבי פחמן, בעוד אחרים מצופים בעור איטלקי או אלקנטרה.

ניסאן GT-R חוגגת 50 עם עזרה מאיטלקים


שינויי העיצוב גם האריכו והרחיבו את המכונית בתשעה ס"מ - 478 ו-199 ס"מ בהתאמה, בעוד הגובה עומד על 132 ס"מ (חמישה פחות) ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 278 ס"מ.

ה-GT-R50 מציעה מכלולים משופרים, חלקם ממכונית המירוץ מבוססת ה-GT-R של ניסאן, ה-GT3. המנוע לדוגמה זוכה למגדשי טורבו גדולים יותר, גל ארכובה ובוכנות מחוזקים ומזרקים חדשים. כל אלו הובילו לעלייה בהספק ל-720 כ"ס (לעומת 565 ב-GT-R רגילה ו-600 כ"ס בניסמו) ובמומנט (כעת 79.5 קג"מ לעומת 66.7 קג"מ בניסמו). נתוני ביצועים לא פורסמו.

ניסאן GT-R חוגגת 50 עם עזרה מאיטלקים


נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לייצור ה-GT-R50, אפילו כמהדורה מוגבלת. ניסאן תציג את המכונית המיוחדת באירופה בעוד מספר שבועות, במועד ומיקום שלא פורסמו.