מקס ורטספן ניצח בגרנד פרי האוסטרי שנערך אתמול (יום ראשון) בשפילברג, ברד בול רינג, והקדים את צמד מכוניות הפרארי של קימי ראיקונן וסבסטיאן פטל.
 
אף אחד לא ציפה למירוץ דרמטי בגרנד פרי האוסטרי שהתנהל בשנים האחרונות ללא אירועים רבים ובשליטת מרצדס. למעשה, כל הסימנים הראו כי המגמה הזו תימשך גם השנה, לאחר שמרצדס הייתה המהירה בהקפות הדירוג. וואטרי בוטס השיג את הקפת הדירוג המהירה ביותר לראשונה השנה והקדים את המילטון.
 
עם אות הזינוק פתח המילטון בצורה מצוינת והשתלט על המקום הראשון, בעוד ראיקונן מפתיע ומתברג לרגע בין שתי מכוניות המרצדס. אבל הפיני החליק מהמסלול ובסופו של דבר הפסיד מקום לבוטס ולוורסטפן, הצליח להתבסס במקום הרביעי ושיפר בהמשך.
 
פורמולה 1, אוסטריה 2018


מסדקים להתמוטטות
הסדקים בשליטה של מרצדס החלו להתגלות בהקפה ה-14, כאשר בוטס פרש בשל תקלה בתיבת ההילוכים שנגרמה בשל אובדן לחץ הידראולי. העצירה שלו לצד המסלול גררה הוצאת מכונית קוצבת אותה ניצלו כל המובילים להחלפת צמיגים למעט... המילטון. הייתה זו שגיאה של קבוצת מרצדס שהמילטון התקשה לקבל. אחרי העצירה שלו הוא ירד למקום הרביעי ואף נעקף על ידי פטל שפתח מהמקום השישי בשל עונש.
 
בינתיים נאלץ דניאל ריקרדו ברד בול, שהיה במקום השלישי, להיכנס להחלפת צמיגים נוספת בשל שחיקה מוגברת. גם המילטון, שלא הצליח לדלוק אחרי פטל, נכנס להחלפה נוספת, ויצא מאחורי ריקרדו שפרש בשל תקלה במנוע. כעת יצא המילטון למרדף אחרי שלוש המכוניות הראשונות, אלא ששבע הקפות לסיום הוא דיווח על אובדן כוח, וקיבל הוראה לעצור. שתי מכוניות המרצדס היו בחוץ בשל תקלות – אירוע נדיר ביותר, ואובדן נקודות חשוב ביותר למרצדס במאבק האליפות מול פטל ופרארי, שעלו להוליך את אליפויות הנהגים והיצרנים בהתאמה.

פורמולה 1, אוסטריה 2018

 
עוד משתתפים והקרב על סילברסטון
עם כל הפרישות בקרב המובילים הצליח רומן גרוז'אן לסיים רביעי לפני חברו לקבוצת האס, קווין מגנוסן, ולזכות בנקודות ראשונות העונה. אחריהם סיימו הצמד של פורס אינדיה, אסטבן אוקון וסרג'יו פרז. פרננדו אלונסו הצליח להביא את המקלארן המקרטעת למקום השמיני לפני שתי המכוניות של סאובר עם מרקוס אריקסון וצ'רלס לה קלרק.
 
המירוץ הקרוב יתרחש בשבוע הבא בבריטניה וזהו מירוץ הבית של המילטון ובמידה מסוימת גם של מרצדס, שמטה קבוצת המירוצים שלה נמצא קרוב מאוד למסלול בסילברסטון. כעת נותר לראות האם המילטון ומרצדס יצליחו להתאושש ממירוץ טראומטי שנראה מונח בכיסם לפני הזינוק.

פורמולה 1, אוסטריה 2018

 
גרנד פרי אוסטריה, מסלול רד בול, 1.7.18
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. קימי ראיקונן – פרארי
3. סבסטיאן פטל – פרארי
4. רומן גרוז'אן – האס
5. קווין מגנוסן – האס
6. אסטבן אוקון – פורס אינדיה
7.סרג'יו פרז - פורס אינדיה
8. פרננדו אלונסו - מקלארן
9. מרקוס אריקסון – סאובר
10. צ'רלס לה קלרק – סאובר
 
אליפות הנהגים, לאחר 9 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. סבסטיאן פטל – 146 נק'
2. לואיס המילטון – 145 נק'
3. קימי ראיקונן – 101 נק'
4. דניאל ריקרדו – 96 נק'
5. מקס וורסטפן – 93 נק'

פורמולה 1, אוסטריה 2018

 
אליפות היצרנים, לאחר 9 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. פרארי – 247 נק'
2. מרצדס – 237 נק'
3. רד בול – 189 נק'
4. רנו – 62 נק'
5. האס – 49 נק'