ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, חנכו צמד תחנות רכבת חדשות ברעננה, התחנות החלו לשרת נוסעים היום (ג') ויחברו את תושבי רעננה, כפר-סבא וחלקים נוספים בהרצליה לתל-אביב.

התחנות, שמכונות "רעננה דרום" ו"רעננה מערב", מתחברות בשלב ראשון לתחנת הוד השרון סוקולוב שממזרח. הנסיעה מהתחנה המערבית לתחנת תל-אביב האוניברסיטה תארוך 38 דקות. במשרד התחבורה מציינים עם זאת כי בשלב השני, שיושלם "בתוך מספר חודשים", שתי התחנות יחוברו מערבה למסילה המקיפה את הרצליה מצפון ודרומה, כך שהנסיעה לתל-אביב תתקצר לכ-20 דקות.

הקו החדש מרעננה ייקח את נוסעיו לתל-אביב דרך תחנות הוד השרון, כפר-סבא, ראש העין, פתח-תקווה ובני-ברק. הקו ממשיך דרומה לאורך כל תחנות תל-אביב, משם הוא מגיע ברצף לבאר-שבע דרך חולון, בת-ים, ראשון-לציון, יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים. זמן הנסיעה מהתחנה הראשונה ברעננה לבאר-שבע עומד על שעתיים ו-40 דקות.

תחנות רכבת חדשות ברעננה יצאו לדרך


קו הרכבת החדש פועל בכל 15 דקות בשעות השיא, וכל 30 דקות בשעות השפל. מחיר הנסיעה בכיוון אחד עומד על 15 שקלים וכרטיס חופשי חודשי עולה 243 שקלים.

בטקס חניכת התחנות, שר התחבורה קרא לנוסעי רכב פרטי לוותר על רכבם לטובת הרכבת. "מדובר בצעד נוסף בתנופת הפיתוח של התחבורה הציבורית ורכבת ישראל, שתסיע יותר נוסעים, ליותר יעדים, תוך שימוש בטכנולוגיות יותר מתקדמות. אנו קוראים לציבור הרחב לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך זמן יקר וכסף".

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, הוסיף כי "אנו נמצאים בנקודת דרך מהפכנית בתוך מגה פרויקט 531. שנים רבות של עבודות הנדסיות מורכבות הגיעו לסיומן בבשורה אדירה לציבור - הפעלת 'רכבת השרון', מסילה ובה שתי תחנות הבנויות ומצוידות במערכות בטיחות והביטחון מהמובילות בעולם".

תחנות רכבת חדשות ברעננה יצאו לדרך


התחנות החדשות הוקמו בסמוך לכביש 531, כאשר תחנת רעננה דרום (הנמצא בסמוך לכביש 4, לכניסה הדרום-מזרחית לרעננה והדרום-מערבית לכפר-סבא) היא תת-קרקעית - 24 מטרים מתחת לכביש 531. תחנת רעננה מערב עילית ונמצאת בין נתיבי הנסיעה של הכביש. בנוסף כוללת המסילה מנהור באורך של 1.8 ק"מ.

לדברי שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל, התחנות החדשות נבנו בתפיסת הפעלה חדשה של רכבת ישראל, שכוללת את "מנהרות הרכבת המתקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית".