מותג דינו (Dino), שפרארי ייסדה לשיווק מכוניות ספורט "זולות", חוגג יומולדת 50. בערך. באירוע מיוחד שנערך במטה פרארי במרנלו, היצרנית ציינה 50 שנה לעליית המכונית הראשונה של המותג לכביש.

בפרארי מסבירים שלא רצו שהחגיגה לדינו תיעלם בתוך שנת חגיגות ה-70 לפרארי שנערכה אשתקד, ולכן דחו את האירוע ל-2018. זאת, משום שהמכונית הראשונה של המותג (ה-206GT) הוצגה רשמית ב-2017, אך עלתה לכביש ב-2018.

מותג דינו נקרא על-שם שמו של אלפרדו "דינו" פרארי, בנו של אנזו פרארי, מייסד יצרנית מכוניות הספורט. אלפרדו הלך לעולמו ממחלה בגיל 24 בלבד, בשנת 1956, לא לפני שהספיק לתכנן מנוע V6 עבור אביו.

פרארי חולקת כבוד ל


אותו מנוע שימש את הדינו המקורית, מכונית שיועדה כאלטרנטיבה לפורשה 911 שהייתה באותם ימים חלשה וזולה בהרבה ממכוניות ה-V12 של פרארי. אנזו, שחשש כי שיווק מכונית V6 "זולה" תחת מותג פרארי יפגע בתדמית, הקים את המותג דינו ושיווק תחתיו שלושה דורות של מכוניות (206, 246 ו-308). היוזמה נהנתה מהצלחה חלקית, והמותג נסגר לבסוף ב-1986.

פרארי חולקת כבוד ל


באירוע שנערך במרנלו, השתתפו שלל מכוניות דינו מכל השנים ומשלל מדינות. נהגיהן אף יצרו את הכיתוב "50 שנה לדינו" במגרש החניה הסמוך למפעל, נהגו על מסלול הניסוי של פרארי וביקרו במפעל, כל זאת בארגון היצרנית.

ומה עם חזרה של מותג דינו? שמועות לגבי כוונה כזו נפוצות מדי כמה שנים, אך בינתיים ללא אישור רשמי. גם כיום, ישנם מי שמעריכים כי פרארי עשויה בקרוב לנסות ולפנות לקהל לקוחות רחב יותר באמצעות מותג שכזה, שיציע מכוניות מתכנון פרארי אך תחת השם דינו ועם מפרט מוזל.