סוזוקי ג'ימני אמנם כבר הוצג לפני מספר שבועות, אך כעת נחשף המפרט הטכני. לפחות על פי המפרט, נראה שהדור החדש של ג'ימני נותר דומה במאפייניו לדגמים שקדמו לו, ויכולת השטח עתידה להישאר גבוהה. ממכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, נמסר כי שיווק הדגם החדש בישראל יחל בעוד כחצי שנה, בינואר 2019.

סוזוקי ג'ימני חדש – בישראל בינואר 2019


הדור השני של ג'ימני, שהוצג כמעט 21 שנים אחרי הדור הראשון, ממשיך להתבסס על שלדת סולם – מאפיין נדיר ביותר כיום בקרב רכבי שטח. לדגם החדש בסיס גלגלים זהה לקודמו (225 ס"מ), אבל הוא קצר יותר בחמישה ס"מ (364.5 לעומת 369.5 ס"מ), רחב ב-4.5 (כעת 164.5 ס"מ) וגבוה ב-6.5 (כעת 172.5 ס"מ, ללא מסילות גג). מפשקי הסרנים גדלו ב-4 ס"מ מלפנים ומאחור וסוזוקי מבטיחה כי השלדה כעת עמידה יותר למאמצי פיתול, בין השאר בזכות תוספת של שלושה גשרי חיזוק. המשקל העצמי נותר כשהיה, בין 1,090 ק"ג ל-1,110 ק"ג.

כמו קודמו, לג'ימני החדש סרנים חיים (מכלי הרכב הפרטיים האחרונים בייצור), קפיצי סליל ובלמי תוף מאחור. הוא יוצע עם מרכב שלוש דלתות וארבעה מושבים בלבד, ותא המטען כעת קטן במיוחד - 85 ליטר בלבד (28 פחות מבדור היוצא) - אך ניתן להגדילו באמצעות קיפול המושבים האחוריים לנפח של 377 ליטר (53 יותר מבעבר). המושבים הפעם מתקפלים לתוך הרצפה, כך שנוצרת רצפה שטוחה.

בדגם החדש לא יהיו מסילות גגון, אלא מרזבים. לא רק שמרזבים כאלו מסייעים בהגנה קלה מפני הגשם בעת שהדלתות פתוחות, אלא שהם מאפשרים גם התקנה של גגון רחב יחסית.  

סוזוקי ג'ימני חדש – בישראל בינואר 2019


ויכולת השטח? מרווח הגחון גדל בשני ס"מ ל-21, והצמיגים בעלי קוטר גדול יותר באינץ' (2.54 ס"מ, כעת "27.3 לעומת "26.3 קודם); סוזוקי מציינת צמיגים במידה 195/80-15. זווית הגישה למכשול נותרה כשהייתה (37 מעלות), זווית בטן (מעבר מכשול) עומדת על 152 מעלות (לעומת נתון עדיף של 149 מעלות קודם) וזווית הנטישה שופרה (49 מעלות לעומת 46).

והמנוע?
מערכת ההנעה מערבת ישן וחדש. החידוש – מנוע 1.5 ליטר קל מקודמו ב-15% ובעל מערכת הזרקה כפולה (שני מזרקים לצילינדר). למנוע החדש 102 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-13.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד – שיפור של 20% ו-40% בהתאמה.

סוזוקי ג'ימני חדש – בישראל בינואר 2019


מערכת העברת הכוח הגיעה ישירות מהדגם הקודם – ניתן לבחור בין תיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית (מהדגמים האחרונים באירופה עם תיבה כזו). לתיבות אותם יחסי העברה כבעבר, אך סוזוקי מבטיחה שהאוטומטית עברה תכנון מחדש. גם הדגם החדש מצויד בהנעה כפולה לא קבועה (כך שאין נעילה לדיפרנציאל המרכזי) ותיבת העברה עם הילוך "כוח" – עם ידית מכאנית כמו פעם, ולא עם פיקוד חשמלי כמו בג'ימני מהשנים האחרונות. נעילה אחורית – אין כרגע.

תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה בגרסה הידנית עומדת על 14.7 ק"מ/ל', שיפור של 5%. הגרסה האוטומטית - למרות טענות לשיפור התיבה - נוסעת 2% פחות לכל ליטר, כעת עם נתון של 13.3 ק"מ/ל'.

סוזוקי ג'ימני חדש – בישראל בינואר 2019


בטיחות
לראשונה בדגם וכמתבקש בעידן הנוכחי, סוזוקי ג'ימני החדש יוצע מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי. כמו כן, ישנה גם מערכת לזיהוי שלטי מהירות, לראשונה בסוזוקי.

סוזוקי ג'ימני חדש – בישראל בינואר 2019