פיאט 500, מכונית המיני בעלת עיצוב הרטרו שמשווקת כבר 11 שנים, חוגגת שוב במהדורה מיוחדת. והפעם, היא מציינת 60 שנה לאחת הגרסאות האיזוטריות של ה-500 המקורית, וגם אחת הנחשקות ביותר בהיסטוריה שלה.

בהשראת הג'ולי (Jolly), שהושקה ב-1958 ונודעה באיטליה גם בשם "ספיאג'ינה" (Spiaggina), פיאט מציעה את הספיאג'ינה 58', שתוצע איך לא ב-1,958 יחידות. הג'ולי, נציין למי שלא בקיא בהיסטוריית ה-500, היא גרסת חופים פתוחה - שיוצרה בכמות מצומצמת לשירות העשירים והמפורסמים.

עם גג ומושבים מקש, הג'ולי - שהוצעה תחילה על בסיס ה-600 הגדולה יותר ובהמשך על בסיס ה-500 - שימשה כאביזר משלים ליאכטות הענק של העשירים. היא נועדה, בין היתר, לשינוע באתרי נופש ובריביירות של איי איטליה. במקור קנו אותן שועי עולם וידוענים, וכיום דגמי הג'ולי נדירים מאוד ונחשבים ליקרים ביותר מבין גרסאות האספנות של ה-500.

פיאט 500 מציגה: חגיגת איזוטריה


אז המהדורה המיוחדת לא הולכת עד הסוף, ובמקום לנסר לחלוטין את הגג - כפי שעשתה בשנות ה-50 סדנת גיאה האיטלקית בהזמנת פיאט - ביצרנית בחרו בגרסת ה-500C כבסיס. נכון, זו לא קבריולה אמיתית אלא מעין יצור כלאיים בין האצ'בק לקבריולה, אבל בכל זאת יש כאן משהו מהרוח של הג'ולי המקורית.

פיאט 500 מציגה: חגיגת איזוטריה


בדומה למהדורות מיוחדות קודמות, במיוחד אלו שהתמקדו באירועים שונים מעברה של ה-500, גם כאן יש סממני רטרו - הבולט שבהם החישוקים הלבנים, בעיצוב דמוי חישוקי ה-500 המקורית ועם קישוט כרום במרכז שמדמה צלחות קישוט. הספיאג'ינה 58' מוצעת בצבע תכלת עם פס קישוט לבן לאורכה ולרוחבה, צבעים שחוזרים גם בתא הנוסעים.

פיאט 500 מציגה: חגיגת איזוטריה
פיאט 500 ג'ולי (ספיאג'ינה) המקורית

מחיר המהדורה המיוחדת לא פורסם. בדומה לגרסאות דומות בעבר, הסיכויים לראותה בישראל בייבוא סדיר נראים קטנים במיוחד.

פיאט 500 מציגה: חגיגת איזוטריה
ספיאג'ינה על-ידי גראז' איטליה. רק לתצוגה

ובכל זאת: ג'ולי מודרנית
לצד הדגם הסדרתי, פיאט חשפה באותה הזדמנות גם גרסה קרובה יותר לג'ולי המקורית. מכונית התצוגה, שעוצבה בסיוע גראז' איטליה (Garage Italia) ופינינפארינה, נקראת "ספיאג'ינה על-ידי גראז' איטליה", וכוללת מרכב פתוח לחלוטין עם שמשה קדמית מתפרקת. היא לא צפויה להגיע לייצור סדרתי כלל (גם לא במהדורה מוגבלת).