ניסאן הודיעה על ייצור של מהדורת GT-R50 לכבוד 50 שנות ייצור של ה-GT-R. כדי שחלילה לא תשכחו כמה שנים עברו, יהיו רק 50 מכוניות, וכל אחת מהן תיוצר בהזמנה מיוחדת לפי טעמו של הלקוח העשיר. ההחלטה המפתיעה לייצר את הדגם מגיעה ימים ספורים אחרי שהמכונית נחשפה לראשונה בתמונות, ולפני הצגתה הרשמית בסוף השבוע.

כשאנחנו כותבים עשיר אנחנו לא צוחקים: ניסאן תבקש בעבור כל יחידה סכום אסטרונומי של החל מ-900 אלף יורו, סכום שבישראל לאחר מסים מגיע לכתשעה מיליון שקלים. די הרבה אפילו בשביל מכונית שמיועדת בעיקר לאספנים ואוהדים שרופים של ה-GT-R.

הגרסה החדשה, נזכיר, תוכננה על-ידי ניסאן בשיתוף סדנת העיצוב האיטלקית איטלדיזיין, שגם תייצר את המהדורה המיוחדת. זוהי פעם הראשונה בה היצרנית משתפת פעולה עם בית העיצוב, והתוצאה מסמלת 50 שנה לייצור מכונית הספורט הפופולרית.

הפתעה: ניסאן ב-9 מיליון שקל בדרך לייצור


עיצוב ה-GT-R50 כולל שינויים נרחבים לחרטום, בו בולט במיוחד עיטור זהב גדול, ליחידות התאורה (כעת צרות יותר) ומכסה מנוע עם חופת כוח בולטת. בצד הותקנו פתחי קירור גדולים יותר בעיטור זהב, הגג הונמך ומציע מבנה קעור, ול-GT-R50 חישוקי "21 בעיצוב חדש. מאחור מוטיב הזהב בולט במיוחד, ומצטרפת אליו שמשה אחורית גדולה וכנף ענקית מתכווננת. בתא הנוסעים תמצאו שפע חלקי סיבי פחמן, עור איטלקי ואלקנטרה.

כתוצאה משינוי העיצוב, ה-GT-R50 ארוכה ורחבה בתשעה ס"מ מ-GT-R רגילה - 478 ו-199 ס"מ בהתאמה. היא נמוכה בחמישה ס"מ (כעת 132), ואילו בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (278 ס"מ).

הפתעה: ניסאן ב-9 מיליון שקל בדרך לייצור


לא רק העיצוב שודרג, כאשר הגרסה המיוחדת מבוססת על דגם ה-GT3 למירוצים ומציעה לכן מנוע עם מגדשי טורבו גדולים יותר, גל ארכובה ובוכנות מחוזקים ומזרקים חדשים. כל אלו הובילו לעלייה בהספק ל-720 כ"ס (565 ב-GT-R רגילה ו-600 כ"ס בניסמו) ובמומנט (כעת 79.5 קג"מ לעומת 66.7 קג"מ בניסמו). נתוני ביצועים לא פורסמו.

הפתעה: ניסאן ב-9 מיליון שקל בדרך לייצור


מי שעדיין מתלבט אם כדאי לו להשקיע תשעה מיליון שקלים בניסאן חדשה, יוכל להתרשם מה-GT-R50 במציאות בפסטיבל המהירות של גודווד, שייערך בסוף השבוע הקרוב (15-12 ביולי). למרות תג המחיר היומרני, אנחנו ממליצים לכם להחליט במהרה - לעשירי תבל יש בדרך כלל יכולת דחיית סיפוקים מוגבלת למדי.