לובינסקי, יבואנית סיטרואן, הכריזה על התחלת שיווק סיטרואן גרנד C4 ספייסטורר – למעשה פיקאסו המוכר שזכה לשינוי שם. מעבר לשם, העדכון הנוכחי כולל שני חידושים מרכזיים עבור השוק המקומי, בהם יחידת הנעה חדשה ומחיר מוזל. מערכות בטיחות מתקדמות, למרבה הצער, לא יוצעו באופן תקני גם הפעם.

סיטרואן גרנד C4 ספייסטורר בישראל - ויש גם עדכון מחירון


נוספה גרסת כניסה חדשה ולראשונה ספייסטורר מוצע עם מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין המוכר של היצרנית. למנוע זה מבנה של 3 צילינדרים והספק של 130 כ"ס, ומחוברת אליו תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים. הביצועים – 11.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, לצד צריכת דלק של 19.6 ק"מ/ל'; נתון ההאצה איטי בהרבה משל גרסת הבנזין החזקה (1.6 ל' טורבו, 165 כ"ס, 8.7 שניות), בעוד שצריכת הדלק הרשמית עדיפה בכ-10% ביחס אליה.

גרסת מנוע זו מוצעת רק ברמת גימור אחת  'קומפורט פק'. רמת גימור זו אמנם כוללת פריטי אבזור כמו מסך מגע "7, הנעה ללא מפתח, חיישני גשם ותאורה וחישוקים קלים ("16) – אך נעדרת מערכות בטיחות מתקדמות; מערכות כאלו מוצעות רק בגרסאות/רמות גימור יקרות יותר ('אקסקלוסיב'), במחיר התחלתי של 175,000 שקל.

גם עם המפרט הבסיסי, C4 פיקאסו זכאי לדירוג של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי – אולם מדובר בציון ממבחן ישן (2013), שניתן לפי תקן פחות-מחמיר מהמקובל כיום.

סיטרואן גרנד C4 ספייסטורר בישראל - ויש גם עדכון מחירון


מחיר הדגם המעודכן, עם מנוע 1.2 ל' טורבו, מתחיל ב-150,000 שקל. מעבר לעובדה שמדובר כעת באחד המיניוואנים-לשבעה הזולים בשוק, המחיר המעודכן גם מוריד את הדגם בקבוצת האגרה (כעת קבוצה 4, במקום קבוצה 5 בשאר הגרסאות) – הבדל של כ-300 שקלים באגרת הרישוי השנתית.

מחירי שאר הגרסאות נותרו כשהיו – החל מ-169,000 שקל לגרסת 1.6 ל' טורבו בנזין ('קומפורט פק') והחל מ-175,000 שקל ל-1.6 ל' דיזל ('אקסקלוסיב'). בשלב זה, הופסק שיווק גרסת 2.0 ל' דיזל (ששודרגה בחו"ל, בין השאר עם מנוע חזק יותר ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים).
_________________________________

עדכוני מחירים בפיג'ו ובסיטרואן
במקביל להכרזה על גרנד C4 ספייסטורר, פרסמה יבואנית פיג'ו וסיטרואן מחירון עדכני לדגמיה. המחירים התייקרו, בחלק מהדגמים, בטווח של 2000 עד 3000 שקלים, כמפורט מטה:

סיטרואן C3 – התייקרה ב-2000 שקלים. כעת תעלה 97,000 שקלים ל'שיין' ו-102,000 שקלים ל'שיין פק'.

סיטרואן C3 איירקרוס – התייקר ב-2000 שקלים רק ברמת הגימור הגבוהה 'שיין', שתעלה כעת 130,000 שקלים.

סיטרואן גרנד C4 ספייסטורר בישראל - ויש גם עדכון מחירון


סיטרואן קקטוס – מהמלאי הקיים של הדגם הנוכחי נותרה רק גרסת 1.2 ל' טורבו אוט', במחיר התחלתי של 107,000 שקלים.

סיטרואן ברלינגו – 100 כ"ס, ידני – הוזל ב-10,000 שקלים, ל-142,000 שקל.

פיג'ו 3008 בגרסת 1.6 ל' דיזל – התייקר ב-3000 שקלים, כעת החל מ-151,000 שקלים (בנזין – עדיין מתחיל ב-158,000 שקלים).

פיג'ו 5008 בגרסת 1.6 ל' טורבו – התייקר ב-2000 שקלים, כעת החל מ-182,000 שקלים (דיזל – עדיין מתחיל ב-180,000 שקלים).

סיטרואן גרנד C4 ספייסטורר בישראל - ויש גם עדכון מחירון