אם הייתם צריכים עוד עדות לכך שמכוניות הקופה הזולות-יחסית לא נהנות מתקופת שיא, קבלו את חגיגות ה-20 שנה של אודי TT. מכונית הספורט שהוצגה לפני שני עשורים בדיוק והייתה אז מקדמת תדמית ולהיט מכירות, מציינת את היומולדת העגול במתיחת פנים קלילה, שרק מקטינה עוד יותר את האטרקטיביות שלה בשוק.

מלבד עדכון קליל ביותר לעיצוב - בעיקר שינוי לפגושים, חישוקים קלים חדשים וצבעי מרכב נוספים - ה-TT מאבדת במתיחת הפנים את גרסאות האבזור הבסיסיות, רוב מנועי הבנזין ואת מנוע הדיזל. מה נשאר? רמות אבזור גבוהות יותר, ומנועי טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר בשלושה הספקים - 197, 245 או 306 כ"ס. תיבות ההילוכים - ידנית עם שישה יחסי העברה או רובוטית דו-מצמדית עם שבעה (שישה בעבר עם מנוע זה). עדכון ל-TT-RS לא הוצג בשלב זה.

אודי TT חוגגת 20 שנה בצניעות


הבשורה הטובה בהפחתת הגרסאות, היא שכבר בבסיס תקבלו יותר אבזור: לוח המחוונים הדיגיטלי (חידוש של ממש ב-2014 כשהוצגה ה-TT הנוכחית), מוצע כעת בכל הדגמים. כן תקבלו חיישני אורות וגשם, מצבי נהיגה לבחירה (בהם בין היתר שינוי לתגובת דוושת המצערת ותגבור ההיגוי), מראות צד מחוממות, גלגל הגה עם תפעול למולטימדיה ותפעול קולי וחיבורי USB ובלוטות' למולטימדיה.

אודי TT חוגגת 20 שנה בצניעות


אודי לא מוסיפה למבחר בשלב זה גרסה לציון 20 שנה (אם כי כזו תוצע מקומית בבריטניה) ולא הודיעה - בינתיים לפחות - על כל כוונה לחגוג את המאורע. גם שמועות על כך של-TT הנוכחית לא תהיה מחליפה מודרנית באותה מתכונת, לבטח לא משמחות את חובבי הדגם - שרק לפני שנים ספורות שקלו ביצרנית להפוך למשפחת גרסאות שלמה, ושהפך לעוד קורבן של רכבי הפנאי ומכוניות ה"קופה" ארבע דלתות (סדאן עם גג מונמך).

מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי ה-TT המחודשת תגיע לישראל ברבעון הרביעי של 2018. הדגם היוצא משווק אצלנו במחיר התחלתי של 279,000 שקל (גרסת 1.8 ליטר), ולא ידוע בשלב זה אם יחול שינוי במחיר.