רנו חשפה את גרסת ה"טרופי" (Trophy, פרס) של המגאן R.S, הגרסה החזקה והספורטיבית ביותר במשפחת הקומפקטית הספורטיבית. ה-R.S בינתיים לא משווקת בישראל - למעשה, המגאן סדאן היא היחידה במבחר המגאן החדשה שמוצעת אצלנו. בהתאם, הסיכוי לראות כאן את הטרופי אינו גבוה בעתיד הקרוב. 

ה-R.S טרופי מציעה לראשונה מנוע שחוצה את רף ה-300 כ"ס. וליתר דיוק, יש לה 300 כ"ס בדיוק, עלייה של 25 כ"ס מהדגם היוצא, למרות שנפח המנוע ירד מ-2.0 ל-1.8 ליטר. יחידת הכוח החדשה מפיקה 40.8 קג"מ בגרסה הידנית (שישה הילוכים) או 42.8 קג"מ ברובוטית (גם שישה, דו-מצמדית).

רנו פרסמה רק את נתוני הביצועים של הידנית. איתה הטרופי מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות ולמהירות מרבית של 260 קמ"ש. האצה מ-80 ל-120 קמ"ש בהילוך שלישי אורכת 3.1 שניות בלבד. ואפילו תצרוכת הדלק לא רעה - 12.3 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

נחשפה רנו מגאן R.S טרופי - 300 כ


הטרופי מציעה את שלדת ה"קאפ" (Cup, גביע), כולל מתלים מונמכים ומוקשחים - הבולמים קלים ב-25% מבשלדת ה-R.S הרגילה והקפיצים קשיחים ב-30%, בעוד המוטות המייצבים קשיחים ב-10%. כמו הגרסה הרגילה, גם כאן היגוי אחורי אקטיבי שמסובב את הגלגלים האחוריים בהתאם למהירות - עם כיוון הקדמיים במהירות גבוהה לשיפור היציבות, נגדם באיטית לטובת רדיוס סיבוב קטן וניהוג "חי" יותר.

נחשפה רנו מגאן R.S טרופי - 300 כ


לטרופי גם מערכת פליטה חדשה, עם שסתום אקטיבי למשתיק האחורי. כאשר השסתום סגור מערכת הפליטה שקטה, למשל תחת עומס קל בעיר, בעוד כאשר השסתום נפתח משתחרר רעש מפלט דומיננטי יותר. הגרסה החדשה גם מצוידת במושבי רקארו חדשים עם אפשרות לכיוון נמוך יותר בשני ס"מ.

נחשפה רנו מגאן R.S טרופי - 300 כ


מחברת קרסו, יבואנית רנו, הודיעו בתגובה לפניית "אוטו" כי כרגע אין כוונה לשווק את הטרופי בישראל. עם זאת, אפשר להתנחם בהבטחה לשווק את ה-R.S הרגילה - אך בינתיים לא יודעים ביבואנית להגיד מתי בדיוק זה יקרה. אצלנו המגאן הנוכחית נמכרת רק בגרסת הסדאן, בעוד דגם ההאצ'בק שהוצג עוד ב-2015 בינתיים מבושש לבוא.