זו ממילא לא יצרנית הרכב הכי שגרתית שיש, אבל נדמה שאפילו עבור טסלה מדובר במהלך שקשה להסביר. ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ביצרנית החשמליות האמריקאית פנו לאחרונה לספקי החלקים לייצור, בבקשה לא שגרתית: תחזירו כסף ששילמנו לכם.

ביצרנית מעוניינים לגייס כסף לצורך הרחבת הייצור וכיסוי הפסדי העתק שנצברים מדי רבעון. בפנייה החריגה נכתב לספקי טסלה כי החזרת הכסף תאפשר ליצרנית לעבור לרווח, ולמעשה תהווה מעין השקעה אסטרטגית בקיימות היצרנית.

בעיתון המשפיע נחשפו למזכר ששלחו בטסלה לספקיות במהלך השבוע שעבר. היצרנית מבקשת חלק "משמעותי" מהתשלומים שהעבירה מאז 2016 בחזרה, ולא מהססת להסביר כי המטרה היא שורת הרווח. מן הסתם מדובר בצעד חריג מאוד, וכזה שלא מעורר ביטחון ביכולת של היצרנית להישאר בחיים לאורך זמן.

טסלה מנסה לגייס כסף בדרך מקורית


בכיר באחת הספקיות ששוחח עם ה"אוטומוטיב ניוז" תחת התנאי שיישאר בעילום שם, אישר את הפרטים. הוא סיפר גם שדחה את הבקשה, והוסיף כי "היינו מוכנים ל-5,000 מכוניות בשבוע במשך 12 חודשים ואיבדנו חלק ניכר מהכסף", זאת בהתייחס ליעד הייצור שהציב אלון מאסק, מייסד טסלה, ושהושג באיחור ולאחר מאמצים רבים.

בעקבות הדיווח, מניות טסלה צנחו אמש (ב') בכמעט שישה אחוזים במסחר בבורסת וול סטריט, אך התייצבו מעט עם ירידה של כשלושה אחוזים בתום יום המסחר. בטסלה סירבו לאשר את הפרטים, אך הודו שהם במגעים עם ספקים להפחתת מחירי החלקים שהם מספקים לייצור.