לקראת חופשת הקיץ בחו"ל, חשוב לדאוג למספר דברים, אחד מהם הוא רישיון הנהיגה. ולא, הכוונה אינה להזכיר לכם לקחת את רשיון הנהיגה שלכם, אלא להתייחס לרישיון הנהיגה הבין-לאומי.

רישיון נהיגה בין-לאומי – כל מה שחשוב לדעת

 
ההמלצה – רשיון נהיגה בין-לאומי
בקיצור.
לא משנה מהו היעד, כדאי להצטייד ברישיון נהיגה בין-לאומי, בפועל, תרגום רשמי התקף לשנה של הרישיון הישראלי. עלות הוצאת הרישיון הבין-לאומי זניחה: 19 שקלים כולל מע"מ (16 שקלים באילת), תעריף הנמצא בפיקוח.
 
באריכות. ההמלצה להוצאת רישיון כזה נובעת מהעובדה שהרישיון הישראלי דומה מאוד לרישיונות המקובלים בעולם – אבל אינו זהה להם לחלוטין ואינו עומד בדרישות מסוימות שלהם. במדינות רבות, בייחוד בכאלה שיש להן הסכמים דו-צדדיים עם ישראל, הרישיון הישראלי תקף, ועם זאת יכולות להתעורר בעיות – חלקן עם קבלת רכב שכור, אך בעיקר במפגש עם שוטרים; בוודאי אם אירעה תאונה.

רישיון נהיגה בין-לאומי – כל מה שחשוב לדעת

 
מנגד, רישיון הנהיגה הבין-לאומי תקף ב-175 מדינות בעולם מתוקף חתימתן על שתי אמנות (ז'נבה מ-1949 ווינה מ-1968), שעליהן חתומה גם ישראל. הנציגה בישראל של שני הארגונים הבין-לאומיים האחראים בין השאר על הרישיונות האלה (FIA ו-AIT), היא ממסי, המייצגת את ישראל באותם ארגונים.
 
הרישיון הישראלי והעולם
באתר משרד התחבורה מתפרסמת רשימה ובה 22 מדינות בהן הרישיון הישראלי תקף. יצוין כי רשימה זו, ובה 23 מדינות, הוסרה בדצמבר 2017 והוחזרה בסוף יוני 2018 (ללא דרום קוריאה).
 
הרשימה הזו אינה מבטיחה כיסוי מלא בכל מקום. חברות השכרה עלולות לדרוש רישיון בין-לאומי, גם במדינות להן הסכמים עם ישראל; כך אוויס, למשל, מחייבת רישיון כזה באוסטרליה, למרות שזו מופיעה ברשימה של משרד התחבורה. באוסטריה, שאינה מופיעה ברשימה, ישראלים אינם מחויבים ברישיון בין-לאומי. חברה אחרת, כמו דולר טריפטי (הרץ), ממליצה ללקוחות להצטייד ברישיון בין-לאומי, גם כאשר מדובר במדינות המופיעות ברשימה שפרסם משרד התחבורה.  
 
רישיון נהיגה בין-לאומי – כל מה שחשוב לדעת


בקיצור: כדי למנוע טרדות אפשריות בדלפק חברת ההשכרה או אי נעימויות במפגש עם שוטרים, כדאי להצטייד ברישיון נהיגה בין-לאומי.
 _________________________________

רשימת המדינות בהן רישיון הנהיגה הישראלי תקף
אוסטרליה, איטליה, אל סלבדור, ארה"ב, בלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד, הונגריה, יוון, נורבגיה, סינגפור, ספרד, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קוסטה ריקה, קפריסין, שוודיה, שוויץ, תורכיה.
 
לאתר משרד התחבורה, מידע על רישיון נהיגה בחו"ל
 
לאתר מ.מ.ס.י, מידע על רישיון נהיגה בין-לאומי 
 
מקומות בהם מנפקים רישיון נהיגה בין-לאומי
רישיון נהיגה בין-לאומי מונפק בסניפי ממסי (6 סניפים), חנויות אופטיקה הקשורות בפמי פרמיום (22 סניפים), סניפי איסתא (15 סניפים) – חלקם הגדול של האתרים המופיעים ברשימות חופף; לסניפים צמודה מפת הגעה.  
 
ממסי
 
פמי פרמיום
 
איסתא