מכונית היוקרה הקומפקטית של מרצדס, ה-A-קלאס, זוכה לגרסת מרכב חדשה. לראשונה בתולדות הדגם הוא יוצע גם במרכב ארבע דלתות (סדאן), תוספת למבחר שכלל עד עתה האצ'בק עם חמש דלתות ובדור הקודם גם קופה ארבע דלתות (CLA). ה-A-קלאס החדשה - האצ'בק וסדאן - צפויה בישראל בתוך מספר חודשים.

עכשיו זה רשמי: מרצדס A-קלאס סדאן


מרצדס A-קלאס סדאן ממשיכה את עיצוב ההאצ'בק, אך מוסיפה תא מטען נפרד ובולט. התוצאה: תוספת של 13 ס"מ לאורך הכללי, שעומד כאן על 455 ס"מ. הגובה צמח אף הוא קלות (שלושה ס"מ ל-147), בעוד הרוחב ובסיס הגלגלים נותרו ללא שינוי - 180 ו-273 ס"מ בהתאמה. נפח תא המטען צמח מ-370 ליטר בהאצ'בק (1,200 עם ספסל אחורי מקופל) ל-420 ליטר בסדאן. בסין מרצדס מציעה גם גרסת בסיס גלגלים ארוך (279 ס"מ), שלא מיועדת לנו.

יצרנית מכוניות היוקרה תציע את הסדאן בתחילה עם שתי יחידות כוח, רק אחת מהן רלוונטית לישראל - A200. לזו מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, נפח צנוע של 1.3 ליטר בלבד אך הספק מכובד - 163 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ומניע את הגלגלים הקדמיים.

עכשיו זה רשמי: מרצדס A-קלאס סדאן


מרצדס לא מפרסמת נתוני ביצועים, אך בהאצ'בק אותו מנוע מאפשר האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.0 שניות ולמהירות מרבית של 225 קמ"ש. תצרוכת הדלק ידועה כבר עתה - 18.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, שיפור קל מההאצ'בק (17.8 ק"מ לליטר) תודות לאווירודינמיות משופרת.

עכשיו זה רשמי: מרצדס A-קלאס סדאן


מלבד ה-A200, מרצדס תציע גם גרסת A180d, עם מנוע דיזל (1.5 ליטר, 115 כ"ס). הסיכוי לראותה בישראל, לבטח מחוץ לשוק המוניות, אפסי. גם זו מצוידת בתיבת שבעה הילוכים רובוטית והנעה קדמית. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.5 שניות ולמהירות מרבית של 202 קמ"ש (נתוני האצ'בק). תצרוכת הדלק כאן - 23.2 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

עכשיו זה רשמי: מרצדס A-קלאס סדאן


הסדאן תציע אבזור דומה להאצ'בק, ובפרט מערכות בטיחות מתקדמות. אלו כוללות בין היתר בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע במעבר בין נתיבים וזיהוי מוקדם של תאונה אחורית (פגיעת רכב אחר ב-A-קלאס מאחור). במקרה כזה הרכב נועל את הבלמים, כדי למנוע תנועה חריפה קדימה ונזק משני לנוסעים או לרכוש.