יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס, באמצעות יישומון שיתוף הרכב שבבעלותה "מייבן" (Maven), משיקה שירות חדש לבעלי מכוניות מתוצרתה. באמצעות היישומון, ניתן מעתה להשכיר את הרכב בזמן שאינכם משתמשים בו, ולהרוויח כסף.

השירות הושק בשיקאגו, אילנוי, ובדטרויט ואן ארבור במישיגן, לקראת השקה נרחבת יותר בסתיו. הוא מאפשר לבעלי מכוניות משנות הייצור 2015 ואילך מדגמי שברולט, GMC, ביואיק וקאדילק, להשכיר את מכוניתם כאשר אינם זקוקים לה.

המכונית ניתנת להשכרה לתקופות של שעות בודדות, שבועות ואף חודשים, כאשר איסוף והחזרת המכונית מבוצעים מבית בעל הרכב. ג'נרל מוטורס לא ציינה מהם תעריפי ההשכרה שישולמו לבעלי המכוניות בתמורה למתן הרכב לשירות.

המכונית נחה? שילחו אותה לעבוד


יישומון מייבן הוא גולת הכותרת של יוזמת הרכב השיתופי של ג'נרל מוטורס. באמצעותו היצרנית מציעה מכוניות שלה להשכרה למטרות שונות - כרכב מזדמן לנסיעה, לתקופות בינוניות וארוכות כרכב שיתופי, לצורך משלוחים ועוד. בשירות חברים כיום 150,000 משתמשים בארה"ב, ולפי שעה לא ידוע על כוונה להשיק אותו בישראל.

"המכונית שלכם היא אחד מהדברים הכי יקרים שאתם קונים. כשהיא עומדת, זה בזבוז של נכס", מסבירה ג'וליה שטיין, סגנית נשיא בג'נרל מוטורס לתחבורה עירונית ומייבן. "הגיע הזמן לתת למכונית שלכם לעבוד".

לדברי שטיין, "מייבן היא פלטפורמה שתוכננה לשיתוף, והוכחנו שהביקוש קיים". השירות החדש "מאפשר לבעלי מכוניות את ההזדמנות להרוויח מהביקוש ולזכות בהכנסה על-ידי רישום המכונית שלהם".