יצרנית רכב חדשה נוסדה באוסטריה: מילאן אוטומוטיב (Milan Automotive). אז כן, השם איטלקי, אבל המייסד ומטה החברה אוסטריים (מרקוס פוקס, רק בן 36).

היצרנית הטרייה חשפה מכונית ראשונה בשם רד (Red, אדום), שתתחרה בבוגאטי שירון בפלח מכוניות ההיפר (Hyper), כלומר מכוניות חזקות, אקזוטיות ויקרות ממכוניות העל ה"רגילות", כמו למבורגיני אבנטדור למשל. וכן, לבני תמותה שתי הקטגוריות האלה הן לא יותר מחלום רחוק.

מילאן רד מציעה מנוע V8 בנזין עם ארבעה מגדשי טורבו, נפח של 6.2 ליטר ובלי סיוע חשמלי. יחידת הכוח מפיקה 1,325 כ"ס, ועם משקל עצמי של 1,300 ק"ג בלבד המכונית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.47 שניות, ולמהירות מרבית של "יותר מ-400 קמ"ש", כך על-פי מילאן אוטומוטיב. למכונית הנעה אחורית, מידע בנוגע לתיבת ההילוכים לא נמסר.

יותר מ-400 קמ
מילאן רד עם מייסד היצרנית, מרקוס פוקס


ביצרנית טוענים לחידוש טכנולוגי - פעם ראשונה בה מכונית סדרתית מצוידת במתלי עצמות עצה המיוצרים במלואם מסיבי פחמן. חידוש נוסף: היא תציע גם חיישן פעימות לב של הנהג, שיציג אותן במערכת המולטימדיה להעצמת חווית הנהיגה.

יותר מ-400 קמ


כמובן שאפשר לחלוק על המילה "סדרתית", בהתחשב בכך שמילאן מתכוונת לייצר רק 99 יחידות, כל אחת מהן במחיר של כשני מיליון יורו לפני תוספות (8.5 מיליון שקל לפני מסים, קרוב ל-21 מיליון כולל מסים בישראל).