פורד החלה בניסוי יוצא דופן, במסגרתו קבוצה של עובדי ייצור שהתנדבו צוידו בחליפה חדשנית. החליפה, שמשמשת מאמנים לניטור ושיפור היכולת של ספורטאים, מאפשרת כאן לאתר נקודות חולשה בפס הייצור - מקומות בהם העובדים נאלצים להפעיל כוח פיזי מופרז או מסתכנים בפציעות.

הניסוי נערך במפעל הייצור של פורד בוולנסיה, ספרד. הוא כולל חליפות מיוחדות שמשמשות לשכפול תנועות של שחקני כדורגל וכדורסל והפיכתם לדמויות במשחקי מחשב, לאיתור טעויות במהלך אימונים ולשיפור כושר השחקנים.

בניסוי משתתפים 70 עובדים ב-21 אזורי עבודה, ברחבי פס הייצור. חיישני התנועה מאפשרים לנטר את התנועות שעושים העובדים, ולמצוא נקודות בהן הם נדרשים לבצע פעולה מזיקה או קשה. מהנדסי פורד ינסו לפתח בהתאם פתרונות ייצור שמפחיתים את הסיכון והמאמץ.

פורד עוקבת אחרי העובדים - וזה לטובתם


"זה כבר הוכח במגרשי הספורט שעם חיישני ניטור תנועה, שינויים קטנים יכולים להשיג יתרון עצום", מסביר חביאר גיסברט, מנהל תחום הייצור במפעל פורד ולנסיה. "עבור העובדים שלנו, שינויים לאזור העבודה באמצעות אותה טכנולוגיה יכולים להבטיח שאפילו ביום ארוך, הם יכולים לעבוד בנוחות".

החליפה המשמשת לניסוי צמודה לגוף, ומכילה 15 חיישני תנועה המחוברים לרשת אלחוטית. המערכת מזהה איך הפועל נע במהלך העבודה, ובפרט אילו תנועות הוא עושה עם הראש, הצוואר, הכתפיים והגפיים. ארבע מצלמות עם חיישני תנועה, שמותקנות בסביבת העבודה, יוצרות תמונת תלת-ממד ו"משכפלות" את דמות העובד להדמיה ממוחשבת.

את הקלט שייתקבל יבחנו מומחי ארגונומיה, שיחד עם מהנדסי היצרנית ימצאו דרכים לשפר את סביבת העבודה. בנוסף, הם יעניקו לעובדים המשתתפים בניסוי עצות בנוגע לעמידה נכונה וכיצד לשפר את התנועות שהם עושים, את היציבה וכדומה.