מטרו מוטור, יבואנית טקסטרון לישראל – לשעבר ארקטיק-קט – החלה לשווק גרסה משופרת של טרקטורון הצד-לצד ווילדקאט. גרסת XX החדשה הופכה להיות הבכירה שבגרסאות הדגם, מעל גרסת X שהייתה הבכירה עד כה. עם זאת, ווילדקאט XX מקביל רק לגרסאות הביניים של הדגמים מבית פולאריס וקאן אם.

1600358


ל-XX אותו בסיס גלגלים כמו ל-X (באורך 241 ס"מ), אבל הוא ארוך וגבוה יותר – 345.5 ס"מ ו-173 ס"מ, לעומת 325 ס"מ ו-167 ס"מ ב-X; רוחב הכלי נותר 162.5 ס"מ. לגרסה החדשה מרווח גחון גדול יותר – 35.5 ס"מ, לעומת 33 – כמו גם גלגלים גדולים יותר (קוטר "30, רוחב "10 וקוטר חישוק "15). המשקל העצמי עלה ב-36% – מ-605 ק"ג ל-824 (משקל יבש).

מבנה המתלים מלפנים ללא שינוי, עצמות עצה כפולות, עם מהלך גדול יותר (46 ס"מ, במקום 43). מאחור מהלך המתלה נותר כשהיה (46 ס"מ), אולם המבנה שונה – זרועות נגררות לעומת מתלה רב חיבורי; שינוי זה נחשב לשנמוך, מכיוון שמבנה כזה מפחית את שטח המגע של הצמיגים בפניות. עם זאת, תצורה כזו זולה יותר לייצור והתקנתה מאפשרת מרכז כובד נמוך יותר. ארבעת בולמי הזעזועים הם QS3 של פוקס בקוטר "2.5.

1600362


גרסת XX היא הראשונה המצוידת במנוע החדש של החברה – עדיין מנוע 1000 סמ"ק אטמוספרי, אבל כאן עם 3 צילינדרים (בנפח כולל של 998 סמ"ק), עם גל זיזים עילי כפול ו-125 כ"ס (הקודם: V2 בנפח 951 סמ"ק, 90 כ"ס); המנוע החדש ישרת בהמשך גם גרסאות אחרות של ווילדקאט. תיבת ההילוכים אוטומטית-רציפה וההנעה כפולה לא קבועה (ללא דיפרנציאל מרכזי, אלא על בסיס מנגנון צימוד אלקטרו-הידראולי). מיכל הדלק ב-XX גדל ב-15%, מ-33 ל-38 ליטר. בנוסף, לאלטרנטור כושר ייצור והעברת זרם של עד 60 אמפר – לעומת כ-50 אמפר בדרך כלל – מה שמאפשר חיבור של צרכנים גדולים יחסית מבלי לפגוע באורך חיי האלטרנטור.

1600361


מחירו של ווילדקאט XX הינו 148,000 שקלים, כולל זיכוי של 20,000 שקלים ברכישת אביזרים מקוריים (אין אפשרות לקזז את מחיר התוספות) – מחיר גבוה ב-38,000 שקלים ביחס לווילדקאט X. האחריות לשנה, ללא הגבלת שעות מנוע.

1600357