מכונית הפוני הפופולרית של פורד, המוסטנג, חוגגת ייצור 10 מיליון יחידות. 54 שנים אחרי שיוצרה הראשונה, המוסטנג ה-10 מיליון ירדה מפס הייצור בפלאט רוק, מישיגן, ארה"ב.

פורד בחרו במפרט הכולל צבע לבן ווימבלדון, גג נפתח, מנוע V8 עם 460 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית למכונית החגיגית, די קרוב למפרט החלומות גם שלנו, אבל זו לא בחירה שרירותית - היא עוצבה בדמות המוסטנג הראשונה בהחלט, שהוצגה ב-17 באפריל 1964.

עם הצגתה, המוסטנג - "פאלקון ספיישל" בשם הקוד אז - הפכה ללהיט מכירות מיידי. 22,000 אנשים הזמינו אחת ביום הצגתה, מרביתם בלי לראותה במציאות, ו-419,000 יחידות נמכרו בשנה הראשונה. עם השנים היא השתתפה באין-ספור סרטים וסדרות טלוויזיה, זכתה למעמד קאלט בספרים ושירים וגרסאות מיוחדות שלה הפכו לפריטי אספנות נחשקים.

פורד מוסטנג חוגגת 10 מיליון יחידות בענק


לכבוד 10 מיליון יחידות, פורד כינסה במגרש הצמוד למפעל 60 בעלי מוסטנג מכל שנות הייצור. יחד הם יצרו את המספר 10,000,000 - כן, כולל הפסיקים - לציון המאורע המשמח. פורד מוסטנג אינה משווקת בישראל, למרות שעם השקת הדור הנוכחי ביבואנית הביעו רצון לעשות זאת. עם זאת, מספר לא מבוטל ממנה הגיע לארץ הקודש בערוצי הייבוא האישי והמקביל.