זה אולי לא השימוש הראשון שאנחנו חושבים עליו כשאנחנו חולמים על נהיגה בפורשה, אבל עם היסטוריית נצחונות בדקאר ובשלל ענפי מירוצים, למה לא בעצם?

יצרנית מכוניות הספורט חשפה גרסת תצוגה קרובה לייצור של הקאיימן, מכונית הספורט הקטנה, שמיועדת למירוצי ראלי - כן, גם באספלט לדוגמה. קוראים לה קאיימן GT4 קלאבספורט (Clubsport), והיא עשויה להגיע לייצור סדרתי למכירה לנהגי מירוץ פרטיים.

פורשה תציג אותה בהופעת בכורה בראלי גרמניה של ה-ADAC (מועדון הנהגים הגרמני), שייערך בסופ"ש הקרוב (19-16 באוגוסט). היא לא רק תעמוד שם ותיראה יפה, אלא תצא להקפת ראווה עם רומיין דומה, נהג המירוץ הצרפתי ששבר אך לאחרונה את שיא המסלול בפייקס פיק, זכה במירוץ הזה ארבע פעמים והתחרה, בין היתר, גם במירוץ 24 השעות של לה מאן.

מכונית הראלי המושלמת? פורשה קאיימן מנסה


באירוע ישתתפו גם נהגי המירוץ של פורשה, ריצ'ארד ליץ (אוסטריה) וטימו ברנהרד (גרמניה). שלושתם ינהגו במכונית המירוץ החדשה בגרסת טרום ייצור, עם 385 כ"ס ממנוע שישה צילינדרים (בוקסר) לא מוגדש. יחידת הכוח משודכת לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ומניעה את הגלגלים האחוריים. נתוני ביצועים לא פורסמו.

מכונית הראלי המושלמת? פורשה קאיימן מנסה


ה-GT4 קלאבספורט מציעה את כל מה שנהג מירוץ צריך לצורך ראלי: מיגון גחון מלא, דלתות מצופות בחומר סופג אנרגיה לבטיחות משופרת, כלוב התהפכות, תא נוסעים מינימליסטי ומתלים ובלמים ייעודיים. היא נבנתה לפי תקינת ה-R-GT של ה-FIA, הפדרציה הבינלאומית למכוניות. החלטה לגבי ייצור תתקבל בחודשים הקרובים, כך על-פי פורשה.