פרננדו אלונסו, שזכה פעמיים בתואר אליפות הנהגים בפורמולה 1, ומי שנחשב לאחד הנהגים הטובים ביותר כיום, הודיע כי לא ישתתף בעונת המירוצים של 2019. אלונסו, שהסביר שהחליט על כך מוקדם יותר השנה, העדיף שלא לקרוא למהלך פרישה, והשאיר דלת פתוחה לחזרה לזירה בעתיד. "אחרי 17 עונות נפלאות בזירה המדהימה הזו, הגיע הזמן לעשות שינוי ולהתקדם", אמר.

ההנחה היא שאחרי התקופה הקשה והמתסכלת של מקלארן והונדה, בין 2015 ל-2017, אלונסו לא רואה את האור בקצה המנהרה ואת השיפור המיוחל בקבוצה. זאת למרות שמקלארן תעבור השנה להשתמש במנועי רנו. המחצית הראשונה המאוד מאכזבת של הקבוצה מסבירה זאת היטב.

אלונסו אמר בעבר שהוא מרוכז בתקופה זו בניסיון לזכות במה שמכונה באופן לא רשמי, "הכתר המשולש" של הספורט המוטורי: מונטה קרלו, לה מאן ואינדי 500. במנטה קרלו הוא כבר ניצח פעמיים, והשנה הוסיף זכייה מרשימה במירוץ 24 השעות של לה מאן עם טויוטה. בשנה שעברה הוא התחרה באינדי 500 והוחלף במונטה קרלו על ידי ג'נסון באטון, אך הקבוצה לא הסכימה שדבר כזה יקרה שוב. ההנחה היא שאלונסו ינסה להשתתף בשנה הבאה בצורה כזו או אחרת באינדי, כדי לזכות באינדי 500. עם זאת אלונסו טרם הודיע על תוכניותיו.

​פרננדו אלונסו עוזב את הפורמולה
פרננדו אלונסו (משמאל), לאחר הזכייה במירוץ 24 השעות של לה מאן
  
כאשר שוחחנו איתו לפני מספר שבועות, ממש בסוף מירוץ 24 השעות של לה מאן, ואחרי שניצח עם טויוטה, הוא היה מעורפל בנוגע לכוונותיו. "בקיץ אחליט מה אעשה בשנה הבאה. כי אחרי הלה מאן, אינדי זה הדבר הבא וצריך לראות מה יהיה העתיד שלי בפורמולה 1", אמר, במה שבדיעבד מרמז על ההחלטה שהתקבלה כעת.
 
 אלונסו הגיע לפורמולה 1 עם קבוצת מינרדי ב-2001. ב-2005 הפך לאלוף העולם הצעיר ביותר בהיסטוריה עם רנו, תואר שישמור גם בעונת 2006. בכך הוא נחשב למי שעצר את רצף חמש הזכיות של מיכאל שומאכר בעידן פרארי ולאחרון שהצליח לגבור עליו בתקופת השיא של האלוף האגדי (בייחוד מדובר בעונת 2006).

אלונסו עבר למקלארן ב-2007, אך עזב אותה אחרי שהתפתחה שם יריבות פנים קבוצתית שנויה במחלוקת עם לואיס המילטון. אחרי שנתיים נוספות ברנו אלונסו עבר לפרארי, וב-2010 ו-2012 משך אותה להישגים ונאבק על התואר. ואולם הקבוצה לא הייתה תחרותית בשנים אלה, וכשתסכולו מיכולותיה גבר, עבר למקלארן במה שיתגלה כעוד בחירה שגויה - כנראה אחת מיני רבות בקריירה שלו.

עד סוף עונת 2018, אלונסו רשם לא מעט הישגים. בראשם השתתפות ב-311 מירוצים, שני רק לרובן בריקלו עם 322.